۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۴
کد خبر: 82959713
T T
۰ نفر
يك ميليارد و 500 ميليون ريال كالاي قاچاق كشف شد

كرمانشاه - ايرنا - فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از كشف 2 محموله قاچاق در شهرستان هاي روانسر و كنگاور خبر داد و گفت: ارزش اين 2 محموله به يك ميليارد و 500 ميليون ريال مي رسد.

پايگاه خبري پليس روز دوشنبه به نقل از سردار 'منوچهر امان اللهي' اظهار داشت: در عمليات اول ماموران انتظامي شهرستان روانسر به يك دستگاه خودروي نيسان مشكوك و دستور توقيف آن را صادر كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از خودرو مقدار يك هزار و 150 كيلوگرم چاي كه فاقد هرگونه مدارك قانوني، بارنامه و فاكتور بود كشف كردند.
سردار امان اللهي تصريح كرد: در بررسي بعمل آمده مشخص شد راننده خودرو قصد انتقال بسته هاي چاي قاچاق به استان هاي همجوار را داشته است.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه، خاطرنشان كرد: طبق نظر كارشناسان ارزش اين محموله قاچاق به 800 ميليون ريال مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر توقيف اموال قاچاق و انتقال خودرو به پاركينگ، راننده آن نيز دستگير و براي سير مراحل قانوني و صدور حكم مناسب تحويل مراجع قضائي شد.

** كشف لوازم خانگي قاچاق در كنگاور
امان اللهي در ادامه به كشف لوازم خانگي قاچاق در كنگاور نيز اشاره و اظهار داشت: ماموران يكي از ايست و بازرسي هاي اين شهرستان در حال انجام وظيفه، از ورود يك دستگاه خودروي نيسان كه حامل بار قاچاق بود، مطلع و توقيف آن را در دستور كار قرار دادند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه تصريح كرد: ماموران با تحت نظر گرفتن محل احتمالي تردد خودروي حامل بار قاچاق در نهايت موفق به شناسايي خودرو شده و توانستند آن را متوقف كنند.
وي افزود: ماموران پس از متوقف كردن خودرو و بازرسي از آن موفق به كشف 16 قلم انواع لوازم خانگي قاچاق از جمله يخچال، مايكروفر، تلويزيون، جاروبرقي و لباس شويي شدند.
امان اللهي افزود: كارشناسان ارزش محموله لوازم خانگي قاچاق كشف شده را بيش از 700 ميليون ريال برآورد كرده اند.
فرمانده انتظامي كرمانشاه يادآوري كرد: در اين راستا نيز 2 متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني و صدور احكام مناسب به دستگاه قضائي معرفي شدند.
وي در پايان برخورد با پديده قاچاق را يكي از اولويت هاي مهم پليس كرمانشاه در سال حمايت از كالاي ايراني عنوان و تاكيد كرد: ماموران در اين راستا با قدرت مقابل قاچاقچيان ايستاده و اجازه فعاليت را به آن ها نخواهند داد.
7458/8066