كمپين نذر آب براي كمك به مردم سيستان و بلوچستان اجرا مي شود

زاهدان - ايرنا - رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: با توجه به مشكلات عديده مردم وفادار و مرزدار سيستان و بلوچستان ناشي از خشكسالي هاي پي در پي راه اندازي كمپين 'نذر آب' با همكاري همه مردم ايران در اولويت اين نهاد قرار دارد.

علي ‌اصغر پيوندي عصر سه شنبه در بدو ورود به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: يكي از اهداف جمعيت هلال احمر كشور در كنار مردم بودن در تمام حوادث طبيعي و غير طبيعي است.
وي افزود: با توجه به خشكسالي هاي 2 دهه اخير در سيستان و بلوچستان كه معضلات بسياري را براي مردم به همراه داشته است اين نهاد وظيفه خود دانسته تا تمام توانش را براي كمك به مردم اين منطقه بكار گيرد.
رئيس جمعيت هلال احمر تصريح كرد: اين نهاد در نظر دارد اقدامات مختلف نظير راه اندازي كمپين نذر آب و توزيع سبدها و بسته هاي غذايي مورد نياز مردم درگير با خشكسالي را در دستور كار قرار دهد.
وي ادامه داد: ضروريست راهكارهاي پيشگيري ثانويه براي كمتر شدن يا متوقف كردن خشكسالي در منطقه با همكاري ساير نهادها و دستگاهها بعد از بررسي هاي كارشناسي مورد توجه قرار گيرد.
رئيس جمعيت هلال احمر گفت: با وجود تلاش ها و اقدامات خوب در منطقه توسط مسئولان استاني براي كاهش مشكلات مردم، اين سازمان نيز به عنوان يك نهاد عام المنفعه برخود وظيفه مي داند از تمام توانش به منظور كاهش رنج و درد مردم استفاده كند.
به گزارش ايرنا رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در راس هياتي از مديران ارشد اين سازمان با هدف بازديد از مناطق درگير با معضل خشكسالي سيستان و بلوچستان وارد زاهدان شد و مورد استقبال مسئولان ارشد استان قرار گرفت.
وي در سفر 2 روزه خود به سيستان و بلوچستان از روستاهاي دچار خشكسالي و گرفتار توفان شهرستان هاي زاهدان، زهك و هيرمند بازديد و در نشست مديريت بحران اين استان شركت مي كند.
ديدار با استاندار سيستان و بلوچستان از ديگر برنامه هاي سفر پيوندي به اين استان است.
سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي زياد (11.5 درصد گستره كشور) و موقعيت جغرافيايي و آب و هوايي از جمله استان هايي است كه احتمال وقوع چندين مخاطره طبيعي بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال اين استان تندبادها و گرد و غبار شديد و خشكسالي، در مركز سيل و زلزله و در جنوب نيز احتمال وقوع سونامي و دماي زياد هوا بعضا تا بيش از 50 درجه و ريزش باران هاي فصلي و جاري شدن سيل هاي مقطعي وجود دارد.
هلال احمر سيستان و بلوچستان به عنوان يك سازمان غيرانتفاعي و عضوي از نهضت بين المللي «صليب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه هاي بهداشت، درمان، توانبخشي، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبيعي و غير طبيعي و غيره پيشتاز بوده است.
7316**3042