۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82964124
T T
۰ نفر

تلسكوپ فضایی كپلر به خواب رفت

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82964124
تلسكوپ فضایی كپلر به خواب رفت

تهران-ایرنا-سازمان فضایی آمریكا (ناسا) اعلام كرد كه سوخت تلسكوپ فضایی كپلر در حال اتمام است و به همین دلیل روز دوشنبه گذشته این تلسكوپ را در حالت خواب قرار داده تا سوختش برای دانلود اطلاعات حفظ شود.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی سازمان فضایی آمریكا، كپلر دیگر رصد های علمی انجام نمی دهد و تا روز دوم اوت (11 مرداد) كه قرار است تحقیقات جمع آوری شده توسط این تلسكوپ در 51 روز گذشته دانلود شود، استراحت خواهد كرد؛ فعال سازی كپلر در ماه آینده احتمالا به مصرف سوخت باقیمانده این تلسكوپ منجر می شود.
ناسا در سال 2009 میلادی تلسكوپ كپلر را به فضا فرستاد تا درباره تعداد و تراكم سیارات در كهكشان راه شیری اطلاعاتی به دست آورد. بسیاری از دانشمندان با اطلاعات كپلر انبوهی از سیاره های خارج از منظومه شمسی را كشف كردند.
كپلر كه 94 میلیون مایل با زمین فاصله دارد فقط بخش كوچكی از كهكشان های همسایه را بررسی كرده، اما تلاش های آن به دانشمندان كمك كرد تا بیش از دو هزار و 650 سیاره تایید شده را كشف كنند. این سیارات اندازه و اشكال مختلفی دارند.
ناسا ماه مارس (فرودین) هشدار داد كه به زودی تلسكوپ كپلر در حالت خواب قرار می گیرد. هنوز مشخص نیست تلسكوپ فضایی سوخت كافی برای انتقال تمام اطلاعات را دارد یا خیر.
علمی**2038**1440
۰ نفر