دهه كرامت امسال با شكوه بيشتري در خوزستان برگزار مي شود

اهواز - ايرنا - دبير ستاد جشن هاي مردمي زيرسايه خورشيد در خوزستان گفت: دهه كرامت امسال با برنامه هاي معنوي و تاثيرگذار به صورت گسترده تر ، باشكوه تر و جلوه هاي خاص مردمي در 27شهرستان خوزستان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام دانيال اريكه روز يكشنبه در نشست خبري در سرسراي اجتماعات صدا و سيماي مركز خوزستان در اهواز افزود: برنامه هاي ويژه دهه كرامت از روز شنبه 23تير همزمان با ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) با استقبال از كاروان خدام حرم مطهر و منور حضرت امام رضا(ع) در اهواز شروع و تا سوم مرداد همزمان با ولادت باسعادت امام هشتم (ع) ادامه مي يابد.
وي گفت: كاروان خدام حرم امام رضا (ع) در مدت 10 روز حضور معنوي در خوزستان در بسياري از روستاها و مناطق مرزي خوزستان نيز حضور خواهند يافت و آيين ها و جشن هاي ويژه اين ايام خجسته با حضور مردم و دلدادگان به معارف اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در جاي جاي اين استان برگزار خواهد شد.
دبيرستاد جشن‌هاي مردمي زيرسايه خورشيد در خوزستان با بيان اينكه برنامه هاي معنوي دهه كرامت براي يازدهمين سال متوالي از سوي آستان قدس رضوي با هدف تعميق معنويت در جامعه ، زيارت از راه دور و تبرك به بيرق هاي متبرك به ضريح مبارك امام رضا (ع) همزمان در خوزستان و ديگر استان هاي كشور برگزار مي شود بيان كرد:كاروان خدام حرم رضوي ضمن حضور در آسايشگاه هاي جانبازان ، معلولان بهزيستي و ديدار با تعدادي از خانواده هاي معظم شهدا ، بيماران بستري در بيمارستان ها و سركشي به ايتام ، بسته هاي معنوي متبرك به حرم رضوي را بين دوستداران و ارادتمندان به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در خوزستان اهدا خواهند كرد.
حجت الاسلام اريكه ، حضور خدام حرم رضوي در مناطق عشايري و ديدار با اقوام مختلف ، بازديد از بنگاه هاي كارآفريني و حضور در برخي دانشگاه ها ، زيارت مزارشهداي دفاع مقدس و مدافع حرم ، حضور در مجامع دانشجويي و بسيج و برگزاري جشن در 15 نقطه در كلانشهر اهواز با حضور خانواده ها و همچنين حضور در چند كانون اصلاح تربيت و بازپروري را از ديگر برنامه هاي دهه كرامت در خوزستان بيان كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه دهه كرامت هرسال با حضور كاروان خدام حرم مطهر و منور امام رضا(ع) جلوه هايي از معنويت ، وحدت ، شوق ، اخلاص و معرفت به اهل بيت (ع) خلق مي شود از عموم مردم متدين و ولايي خوزستان در آيين هاي معنوي دهه كرامت حضوري باشكوه داشته باشند.
طبق برنامه ستاد جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد در خوزستان ، كاروان خدام حرم امام رضا (ع) روز جمعه 22تير وارد اهواز مي شود و برنامه استقبال رسمي از اين كاروان ساعت 19 روز شنبه در ابتداي بازار امام خميني(ره) در اهواز برگزار خواهد شد.
6065/ 6037