۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82966462
T T
۰ نفر
22هزار هكتار از اراضي كشاورزي خراسان شمالي رفع تداخل شد

بجنورد- ايرنا- مديركل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: تاكنون، 22 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين استان در قالب 12پلاك رفع تداخل شده است.

رضا جباران روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه جلسه رفع تداخل اراضي كشاورزي هرماه برگزار مي شود اظهار داشت: رفع تداخلات اراضي ملي، دولتي و مستثنيات كشاورزان يكي از بزرگترين اقدامات دولت در دو سال گذشته است كه هم اكنون زمينه سازي براي نقشه برداري 30 پلاك ديگر نيز انجام شده است.
جباران به اختلافات ملكي در زمينه تداخلات اراضي ناشي از قوانين ضعيف و موازي كاري ها در سال هاي گذشته اشاره كرد و افزود: با تصويب ماده 54 قانون رفع موانع توليد و تدوين و ابلاغ آيين نامه و دستورالعمل ها، نيازي به مراجعه افراد و كشاورزان به دستگاه قضايي نيست.
مدير كل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: اين موضوع به طور جدي در دستور كار همكاران سازمان جهادكشاورزي، منابع طبيعي قرار گرفته و اقدامات مطلوبي هم در اين راستا انجام شده است كه در راستاي اين قانون به طور صراحت وزارت جهاد كشاورزي مكلف شده تا با هماهنگي دستگاه هاي مرتبط در حوزه زمين نظير ثبت اسناد و منابع طبيعي كارگروه رفع تداخلات تشكيل تا قوانين و مقررات اجرا شده بر روي اراضي كشاورزي را مورد بررسي قرار دهد.
حدود40هزار هكتار از 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي استان باغ است.
7186/3007/ 6042