۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82966765
T T
۰ نفر
هسته مركزي كلانشهر اراك نيازمند تمركززدايي است

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: هسته مركزي كلانشهر اراك كانون تمركز خدمات است كه اين مهم عامل اصلي ترافيك و بسياري از مشكلات توسعه اي است .

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز سه شنبه در ديدار با مسئولان و مديران شهري كلانشهر اراك، افزود: اجراي برخي از طرح هاي تدوين شده توسعه اي اراك از قبيل طرح 58 متري توجيه اقتصادي و اجتماعي ندارد و مي طلبد ساماندهي هسته مركزي اين شهر به عنوان اولويت نخست در دستور كار قرار گيرد.
وي ادامه داد: هسته مركزي شهر اراك بافت تاريخي با قدمت 200 را در خود دارد كه بايد ضمن مرمت كارشناسي و حفظ سيماي بصري براي داشته هاي گردشگري آن سرمايه گذاري اصولي شود.
امام جمعه اراك گفت: بهبود طرح هاي مبلمان شهرياز نيازهاي جدي در اراك است كه در اين راستا همه دستگاه ها بايد مديريت شهري را ياري دهند و در هماهنگي تنگاتنگ بيشترين بهره وري از منابع مالي در ساماندهي مبلمان شهري صورت بگيرد.
آيت الله دري نجف آبادي گفت: به منظور موفقيت در طرح ها و برنامه هاي مختلف اجرايي بايد بلند نظري جايگزين تفكر مقطعي شود و با شهامت و روحيه مضاعف در مسير حل مشكلات گام برداشت.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي همچنين بر آزادسازي معابر در هسته مركزي شهر، مقاوم سازي منازل مسكوني و مجتمع هاي تجاري به خصوص در بافت فرسوده و تاريخي، ساماندهي آرامگاه آقانورالدين و محسني اراكي در ميدان سرداران(دروازه تهران) و ميدان شيخ فضل الله نوري(دروازه شهرجرد) تاكيد كرد.
شهردار كلانشهر اراك نيز در اين ديدار گفت: در جريان تعريض خيابان شهيد فردين پور اراك در مجاورت ميدان شيخ فضل الله نوري بيش از 12 هزار متر مربع از عرصه ها آزاد سازي شد كه ساخت مجتمع هاي تجاري در اين منطقه برنامه ريزي شده است.
داود تاجران افزود: تخريب ساختمان هاي شهرداري در حاشيه ميدان شيخ فضل الله نوري و پارك شهر در راستاي گسترش فضاي پارك از مهمترين برنامه هاي مديريت شهري اراك است كه عمليات اجرايي آن كليد خورد.
وي اضافه كرد: شهرستان اراك به لحاظ فرهنگي و وجود بناهاي تاريخي و سرمايه هاي توليد و صنعت حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و نياز است با رويكرد جديد از اين ظرفيت هاي ارزشمند استفاده شود.
كلانشهر اراك 650 هزار نفر جمعيت دارد.
3017/6013/