۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82968745
T T
۰ نفر
تبليغات كالاهاي سلامت محور در فضاي مجازي بايد ساماندهي شود

كرمانشاه - ايرنا- مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه با بيان اينكه جوانان بيش از يك سوم اوقات خود را به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در فضاي مجازي مي گذرانند، بر لزوم ساماندهي تبليغات كالاهاي سلامت محور تأكيد كرد.

به گزارش ايرنا؛ دكتر شهريار مستوفي روز پنجشنبه در كارگاه آموزشي طراحي پيام و توليد رسانه هاي آموزشي با حضور كارشناسان نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت هاي غذا و دارو قطب سوم كشور در سرسراي جلسات معاونت غذا و دارو افزود: رسانه هاي آموزشي در حوزه سلامت داراي نقشي مهم و كليدي هستند.
او تاكيد كرد: با توجه به گسترش فناوري اطلاعات و پيشرفتي كه در رسانه هاي جمعي صورت گرفته است بايد بازنگري اساسي در توليد محتواي آموزشي و تبليغاتي در حوزه سلامت انجام گيرد.
وي افزود: امروزه به خاطر دسترسي مردم به اينترنت شاهد بمباران اطلاعاتي در رسانه هاي جمعي بخصوص فضاي مجازي در خصوص مسائل بهداشتي، تغذيه و حتي درمان هستيم كه بسياري از اين اطلاعات مردم را به گمراهي مي كشانند و اين در حالي است كه اغلب مردم از دسترسي به اين اطلاعات (اطلاعات پزشكي آنلاين) رضايت دارند.
وي افزود: ما در بحث توليد رسانه بايد مخاطبان را بشناسيم و هدف را به درستي مشخص كنيم و با پيش آزمون و پس آزمون تاثيرگذاري پيام را بررسي كنيم.
مستوفي گفت: ما به عنوان متوليان سلامت وظيفه داريم فرهنگ سلامت مردم را ارتقا دهيم و بهترين راه براي رسيدن به اين هدف آموزش از طريق رسانه هاي مختلف و متنوع است.
3033/8066