۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82968764
T T
۰ نفر
چهل و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم در كردستان آغاز شد

سنندج- ايرنا- مرحله استاني چهل و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم روز پنجشنبه همزمان با سراسر كشور با حضور 120 نفر از برگزيدگان مرحله شهرستاني رشته هاي معارف در سنندج و ساير شهرستان هاي استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان در حاشيه برگزاري اين دوره از مسابقات در سنندج با بيان اينكه اين دوره از مسابقات در 2 مرحله برگزار مي شود، اظهار داشت: مرحله اول امروز و در چهار رشته تفسير و معارف قرآن كريم ويژه اهل سنت، تفسير و معارف قرآن كريم ويژه اهل تشيع،حفظ و معارف موضوعي و حفظ و معارف احاديث برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفي نوروزي با بيان اينكه امروز شركت كنندگان رشته هاي معارف با هم به رقابت پرداختند، افزود: در اين مرحله 70 نفر در رشته معارف اهل سنت، 36 نفر در رشته معارف اهل تشيع، هفت نفر در رشته حفظ موضوعي قرآن و هفت نفر نيز در رشته حفظ احاديث با هم رقابت كردند.
وي اظهار داشت: از اين تعداد شركت كننده 52 نفراز شهرستان سنندج، 31 نفر سقز، 18 نفر بيجار، 11 نفر قروه، پنج نفر بانه و سه نفر نيز از شهرستان مريوان و برگزيده مرحله شهرستاني اين دوره از مسابقات بودند.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: منابع اهل سنت اين مسابقات سوره نحل و حجر از كتاب صفوة التفاسير و منابع اهل تشيع سوره نحل و حجر تفسير نمونه در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه مرحله دوم اين مسابقات پنجم مرداد ماه در استان برگزار خواهد شد، افزود: اين مرحله نيز با حضور 160 نفر از خواهران و برادران و در رشته هاي اذان، دعاخواني، قرائت، ترتيل، حفظ كل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء برگزار مي شود.
حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه در مجموع 159 نفر از شركت كنندگان مرحله استاني را خواهران و 121 نفر را برادران تشكيل داده اند، گفت: نفرات برتر هر رشته به مرحله كشوري اين مسابقات كه شهريور ماه امسال در استان مركزي برگزار مي شود راه مي يابند.
مرحله استاني چهل و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم در رشته هاي معارف روز پنجشنبه در امامزاده پيرمحمد سنندج و ادارات اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي استان برگزار شد.
يك هزار و 50 مسجد و 70 مكان مذهبي اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مكان استقرار چهار قرآن تاريخي در استان كردستان وجود دارد.
7348/ 3020