۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82968900
T T
۰ نفر

درگیری كازرون یك كشته داشت

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82968900
درگیری كازرون یك كشته داشت

شیراز- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان كازرون گفت: یك نفر در درگیری روز پنجشنبه تعدادی از افراد یك روستا با پلیس كشته شد.

به گزارش ایرنا، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به نقل از سرهنگ محمد عبادی نژاد افزود: مأموران انتتظامی شهرستان كازرون در راستای اجرای حكم قضایی مبنی بر جمع آوری پمپ های غیرمجاز آب، به یكی از روستاهای مربوطه در حوزه پاسگاه انتظامی 'كمارج' اعزام شدند.
وی ادامه داد: در حین اجرای حكم توسط مأموران انتظامی، تعدادی از افراد آن روستا نسبت به اجرای حكم معترض و ضمن تمرد و تعدی نسبت به مأموران ، اقدام به سنگ پرانی به سمت آنان و ایجاد درگیری كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان كازرون اظهار داشت: در این خصوص مأموران انتظامی پس از اخطارهای فراوان مبنی بر متفرق شدن جمعیت، اقدام به تیراندازی هوایی با سلاح ساچمه زنی كردند كه در این میان یك نفر از متمردین به هویت ' الف – الف' از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد كه در بیمارستان فوت كرد.
سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینكه در این درگیری تعدادی از مأموران انتظامی نیز از ناحیه دست و چشم و به وسیله سنگ پرانی افراد مجروح شدند، افزود: نیروی انتظامی مجری قانون است و بر اساس وظایف ذاتی خود در راستای اجرای حكم قضایی در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمل می كند.
مردم و بهره برداران محلی سالها از رودخانه شاپور برای تامین آب باغها و كشت های موسمی با استفاده از موتور پمپ های ثابت و سیار آب برداشت می كردند، اینك كه آب رودخانه به شدت كاهش یافته است، مجریان قانون قصد جمع آوری موتور پمپ ها را داشتند ودر این میان، برخی بهره برداران زمین های كشاورزی قصد جلوگیری از اجرای این حكم را داشتند كه در نهایت به درگیری منجر شد.
به گفته یك منبع مطلع، از آنجا كه رودخانه شاپور بخشی از آب مورد نیاز شهرستان دشتستان استان بوشهر را تامین می كند، جمع آوری موتور پمپ ها برای آن است كه اندك آبی كه در رودخانه جریان دارد بتواند تابستان امسال آب مورد نیاز این شهرستان را تامین كند.
مردم برازجان مركز شهرستان دشتستان استان بوشهر 13 و 14 تیر 97 در اعتراض به كم آبی، مسئولان شهرستان را به پاسخگویی دعوت كردند.
در این میان، محمد باقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی، مسئولان استان فارس و استاندار این استان را مقصر این وضعیت جلوه داد و بیان كرد كه این مسئولان از رسیدن آب به دشتستان جلوگیری كرده اند.
وی افزود: علت حل نشدن مشكل آب مردم بوشهر برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌هایی است كه در اطراف رودخانه شاپور در شهرستان كازرون (واقع در استان فارس) نصب شده است.
این سخنان واكنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان فارس را به دنبال داشت و آنها تاكید كردند كه در شرایطی كه كاهش بارندگی ها و خشكسالی 10 ساله اخیر، منابع آبی شهرستان كازرون در استان فارس شامل چشمه ساسان، رودخانه شاپور را با افت جدی مواجه كرده نمی توان كم آبی دشتستان را متوجه استان فارس دانست.
رودخانه شاپور از ارتفاعات شمال شرق شهرستان كازرون جاری و در محل تنگ چوگان به چشمه ساسان متصل می شود.
این رودخانه پس از عبور از نواحی غرب كازرون و دشت خشت و اتصال با چند شاخه فرعی به رودخانه حله می ریزد و در نزدیكی روستاهای جره و میلك وارد دشت شبانكاره از توابع شهرستان دشتستان می شود.
این رودخانه در نهایت با پیوستن به رودخانه دالكی دراستان بوشهر با رود حله به خلیج فارس می رود و 2 هزار هكتار كانال انتقال آب در مسیر عبور این رودخانه احداث شده و با نهرهای سنتی و كانال های انشعاب آب در سالهای پر باران اراضی و باغ های منطقه را مشروب می سازد.
شهرستان كازرون در 120 كیلومتری غرب شیراز واقع است.
7372/ 6113 / 2027