۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82969453
T T
۰ نفر
رعايت حقوق شهروندي اولويت زندگي مردم و مسوولان باشد

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: حقوق شهروندي امري است كه موجبات رفاه و آسايش مردم را در جامعه فراهم مي كند و بايد اين امر در اولويت زندگي مردم و مسوولان بوده و با ناقضان اين حقوق برخورد جدي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: بايد برآيند همه تلاش‌ها و پيگيري مطالبات در حوزه حقوق شهروندي، افزايش اميد اجتماعي باشد.
وي بيان كرد: فضاي عمومي جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است و ايجاد آلودگي هاي صوتي و نقض حقوق ساير شهروندان جرم تلقي مي شود و مسوولان بايد با متخلفان برخور جدي كنند.
وي ادامه داد: برگزاري كنسرت در مكان هاي عمومي موجب سلب آسايش مردم مي شود و بايد جلوي اين كارها را گرفت زيرا موجب نارضايتي شديد مردم در جامعه شده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: گفت: رعايت حقوق شهروندي در تمامي اماكن لازم بوده و مردم بايد به حقوق هم احترام بگذارند و بدانند كه رعايت اين امر از وظايف شرعي و قانوني است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به فرارسيدن روز دختر بيان كرد: سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به اين روز نامگذاري سده است و بايد دختران ما آن حضرت را الگو و سرمشق زندگي خود قرار دهند.
وي با اشاره به اهميت گراميداشت روز عفاف و حجاب افزود: عده اي بي حجابي را تمدن و حجاب را عقب ماندگي مطرح مي كنند كه اين كار شيطان است.
وي ادامه داد: ميان بشر كه اشرف مخلوقات بوده با حيوانات تفاوت است و عده اي قصد دارند با ظاهري عوام فريبانه ترويج بي حجابي كنند و حيوان را الگوي انسان قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي ادامه داد: بايد به اين دقت كنيم كه حجاب صيانت است و اين امر نيز مورد تاكيد خداوند متعال بوده و اگر به جامعه هم‌توجه كنيم متوجه مي شويم كه بانوان با حجاب به درحات برتر علمي و فرهنگي در جامعه رسيده اند.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد.
8135/2093