۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82970172
T T
۰ نفر

تكميل زيرگذر راه آهن سمنان نيازمند اعتبار است

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82970172
تكميل زيرگذر راه آهن سمنان نيازمند اعتبار است

سمنان- ايرنا- مدير پايانه راه آهن سمنان گفت: نيمه‌كاره ماندن طرح زيرگذر ايستگاه راه آهن سمنان به دليل تخصيص نيافتن كامل اعتبار آن است.

محمدرضا سليماني پور روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: طرح زيرگذر ايستگاه راه آهن سمنان از اواخر سال 1395 آغاز شد و اكنون 55 تا 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي با اشاره به تسويه حساب پيمانكار اوليه طرح زيرگذرهاي مسير تهران- مشهد، اظهارداشت: تعريف، برآورد و تخصيص اعتبار مجدد به صورت متمركز از ادارات كل ستادي در مركز كشور در حال پيگيري است تا با فعال‌شدن دوباره روند اجرايي، زيرگذر ايستگاه راه آهن سمنان مراحل تكميلي را طي كند.
مدير پايانه راه آهن سمنان بيان كرد: غفلت از جوانب طرح، بي توجهي به شرايط و موقعيت بومي و شرايط اقتصادي از دلايل برآورد غير دقيق اعتبار و توقف عمليات زيرگذر ايستگاه راه آهن سمنان است.
سليماني پور تاكيد كرد: اگر پيمانكار جديد براي زيرگذر ايستگاه راه آهن سمنان تا شهريور تعيين شود و در صورت پيش بيني درست اعتبار براي اين طرح، احتمال تكميل آن تا پايان سال جايي وجود دارد.
وي با اشاره به اجراي طرح ساخت زيرگذر ايستگاه هاي راه آهن در استان سمنان، تصريح كرد: شرايط ساخت زيرگذر شاهرود مانند سمنان به علت نقص اعتبار نيمه‌كاره است و احداث زيرگذر در ايستگاه دامغان هنوز آغاز نشده است.
مدير پايانه راه آهن سمنان با اشاره به روند ساخت زيرگذر ايستگاه ها بيان داشت: مسوولان و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي براي تكميل اين طرح ها پيگير روند اعتباري آن در مركز كشور هستند.
سليماني پور با اشاره به طرح برقي شدن قطار در مسير تهران مشهد، اضافه كرد : طرح برقي كردن مسير ريلي گرمسار- اينچه برون افتتاح شد و طرح برقي كردن مسير منتهي به مشهد شروع به كار خواهد شد كه در صورت تحقق اين طرح، تاثير زيادي در سرعت و امنيت تردد قطارها در مسير تهران- مشهد خواهد داشت.
وي ادامه داد: قطار سمنان - مشهد به عنوان قطار جامع استاني در صورت تامين واگن و ديزل راه اندازي مي‌شود كه در ايستگاه هاي مسير سمنان - مشهد در استان مسافرگيري خواهد داشت.
مدير پايانه راه آهن سمنان يادآور شد: راه اندازي قطار سمنان- مشهد به تامين واگن و ديزل نيازمند است، اين طرح در قالب برنامه هاي سال 97 در حال رايزني و پيگيري است.
مدير پايانه راه آهن سمنان با اشاره به فعال شدن قطار محلي تهران- سمنان از ابتداي تير97 كه از خواسته هاي مردم سمنان بود، گفت: اين قطار از نوع اتوبوسي است و ساعت حركت روزانه آن از سمنان پنج و 10 دقيقه و بازگشت از تهران ساعت 15 و 25 دقيقه و قيمت بليت آن 45 هزار ريال است.
در شبانه روز 150 وسيله نقليه ريلي در محدوده اداره كل راه آهن شمالشرق يك از سوزن خروجي ايستگاه گرمسار در غرب استان تا سوزن ورودي ايستگاه نقاب در شرق استان سمنان تردد دارند كه حدود 90 رام از آن قطارهاي مسافري است.
مسير ريلي دو خطه تهران- مشهد كه بخش عمده آن به طول حدود يكهزار و 100 كيلومتر از استان سمنان عبور مي كند، شلوغ ترين خط ريلي كشور محسوب مي شود.
6103/6026