۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82970602
T T
۰ نفر
١٠٠ اثر به جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي رسيد

بجنورد- ايرنا- سرپرست معاونت امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي از ارسال ١٠٠ اثر از سوي هنرمندان موسيقي استان به جشنواره موسيقي مقامي خبرداد.

ابوالحسن حيدري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از مجموع ١٠٠ اثر رسيده ٧٠ اثر مربوط به بخش تك نوازي، ٢٠ اثر مربوط به گروه نوازي و ١٠ اثر پژوهشي است.
وي گفت: پس از بررسي اوليه آثار ٣٠ اثر به بخش تك نوازي و ١٠ اثر به بخش گروه نوازي براي رقابت ارسال مي شود.
حيدري تصريح كرد: سومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي در ٢ گروه سني از ١٥تا ٢٩ سال و از ٣٠ تا ٤٥ سال ٢٧ و ٢٨ ماه جاري به ميزباني شهرستان اسفراين برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي هم در نشست هماهنگي برگزاري جشنواره موسيقي مقامي استان گفت: حضور هنرمندان در جشنواره ها و بهره گيري از تجربيات يكديگر از مزيت هاي جشنواره است.
حسين فرخنده اظهار داشت: ايجاد شور و نشاط، اميد، همدلي و همگرايي از اهداف برگزاري جشنواره است.
وي گفت: يكي از اهداف اصلي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در راستاي برگزاري جشنواره هاي استاني در شهرستان ها بحث شهرستان محوري و توجه به مناطق محروم است.
فرخنده، از دست اندركاران برگزاري جشنواره موسيقي مقامي خواست تا از همه ظرفيت ها و توانمندي ها براي برگزاري جشنواره اي مطلوب در راستاي رضايتمندي حداكثري هنرمندان و مردم بهره گيرند.
وي، حضور هنرمندان در جشنواره هاي مختلف و بهره گيري از تجربيات يكديگر در راستاي توليدات فاخر فرهنگي وهنري را يكي از مزيت هاي مهم جشنواره ذكر كرد.
موسيقي مقامي خراسان شمالي با توجه به حضور قبايل و طوايف مختلف از فرهنگ موسيقيايي بسيار غني برخوردار است كه مي توان آنرا به سه بخش كرمانجي، تركي و تركمني تقسيم كرد.
6042