۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82971264
T T
۰ نفر

100 راس دام در بروجن تلف شد

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82971264
100 راس دام در بروجن تلف  شد

شهركرد- ایرنا- مدیركل دامپزشكی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد 100 راس گوسفند و بز در شهرستان بروجن به دلیل مسمویت شدید با كود شیمیایی از چرخه مصرف خارج و به روش بهداشتی معدوم شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان، حسینعلی سلطانی افزود: به علت بی احتیاطی و حل كردن مقدار زیادی كود اوره در آب استخر كشاورزی در فرادنبه و ناآگاهی چوپان از این موضوع، پس از مصرف آب از سوی دام ها، بر اثر مسمومیت شدید 16 راس دام بلافاصله در محل تلف شد.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس علائم ظاهری تعداد 85 راس گوسفند و بز دیگر نیز ذبح اجباری و پس از انجام معاینات و بازرسی های كشتارگاهی تمام لاشه ها و امعاء و احشاء آن ها در محل كشتارگاه دام بروجن حذف شدند.
سلطانی تصریح كرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری بروجن این تعداد دام به وزن 2.5 تن به روش بهداشتی و در مكان دفن زباله های شهر بروجن، معدوم سازی شدند.
مدیركل دامپزشكی چهارمحال و بختیاری از دامداران خواست تا در صورت بروز این گونه اتفاقات به هیچ وجه و بدون بازرسی های دامپزشكی از گوشت دام ها استفاده نكنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در 60كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097