دانشجو نبايد پادو و پيرو جريان هاي سياسي باشد

ياسوج - ايرنا- مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد با تشريح خط و مشي ها و برخي آسيب هاي فرا روي تشكل هاي دانشجويي، تاكيد كرد: دانشجو نبايد پادو و پيرو جريان ها، طيف ها و گروه هاي سياسي باشد بلكه همواره بايد نقش پيشرو بودن خود را در سير تحولات مختلف حفظ كند.

به گزارش ايرنا، علي پرواز عصر يكشنبه در جمع برخي تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي كهگيلويه وبويراحمد اظهار داشت: فعاليت تشكل هاي دانشجويي همواره دچار آسيب ها و موانع جدي فراواني در 2 عرصه دروني و بيروني بوده است.
وي تصريح كرد: غفلت از نقش و جايگاه واقعي دانشجو يكي از آسيب ها و آفت هاي جدي فراروي تشكل هاي دانشجويي است كه خود زمينه ساز بروز ساير مشكلات و موانع در فعاليت هاي اين قشر شده است.
پرواز ادامه داد: برخي جريان ها و گروه هاي سياسي به دنبال نقش پيرو بودن دانشجو هستند در حالي كه شان اصلي دانشجو بر پيشرو بودن استوار است.
وي يادآور شد: البته برخي ها حتي نقش پيرو بودن براي دانشجو قايل نيستند و به دنبال پادويي دانشجويان هستند.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد با تاكيد بر اينكه ، دانشگاه، باشگاه احزاب و گروه هاي سياسي نيست، گفت: قوام ودوام يك دانشگاه بر وجود و حضور دانشجويان با انگيزه، پرسشگر و آرمان خواه استوار است.
پرواز با توجه به نقش كميسيون دانشجويي در دفتر سياسي و انتخابات استانداري، گفت: رويكرد اصلي در اين كمسيون، دانشجو محوري در همه محيط هاي علمي و دانشگاهي است.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي دانشجويي نبايد تنها به شعارها و برنامه هاي هيجاني محدود شود، گفت: فعاليت ها و برنامه هاي اين تشكل ها بايد با نگاه هاي ژرف و فكرهاي عميق همراه باشد.
پرواز نگاه هاي ناموزون برخي مسئولان و تصميم سازان درون محيط هاي دانشگاهي را از ديگر آسيب هاي فراروي فعاليت ها و جنبش هاي دانشجويي برشمرد و گفت: برخي ها تنها به دنبال فعاليت هاي تفنني و پركردن اوقات فراغت دانشجويان در محيط هاي دانشگاهي هستند كه اين امر در ساحت فعاليت ها و تشكل هاي دانشجويي نمي گنجد.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد از ديگر آسيب هاي جدي پيش روي جنبش هاي دانشجويي را نگاه هاي آمرانه و قيم مآبانه به دانشجو دانست و گفت: مشكلات دانشجو بايد در خود دانشگاه و با مشاركت خود دانشجويان حل شود.
وي با بيان اينكه دخالت هاي بي جا از بيرون بر محيط هاي دانشگاهي از ديگر آفت ها و موانع جدي تشكل هاي دانشجويي است، افزود: حتي كميسيون دانشجويي در دفاتر سياسي استانداري هم حق دخالت در امور دانشجويان را ندارد بلكه كاركرد اصلي آنها حمايت از فعاليت هاي دانشجويي است.
پرواز در بخش ديگري از سخنان خود به اين جمله عميق حضرت امام (ره) در زمينه نقش محيط هاي دانشگاهي كه دانشگاه محل و مبدا همه تحولات است، اشاره كرد و افزود: دانشجوي مطالبه گر و آرمانخواه پيش نياز و بسترساز دانشگاه تحول خواه است.
وي با تاكيد بر اينكه فلسفه تاسيس و ايجاد دانشگاه دانشجو بوده است، ادامه داد: رويكرد هر مسئول وناظري به دانشگاه بايد با محوريت و مشاركت دانشجويان باشد.
پرواز تاكيد كرد: همواره يك دانشجوي پرسشگر، تحول خواه، كنجكاو و چابك در كنار يك مسئول پاسخگو زمينه ساز جامعه اي آرماني را فراهم مي آورد و هرگاه نقش و تكليف پاسخگويي مسئولان به محاق رفت، جامعه نيز به همان ميزان دچار زيان هاي متعدد شده است.
وي برخي التهابات و تنش هاي سياسي حاكم بر استان را يادآور شد، گفت: اصلي ترين راهبرد در حوزه دفتر سياسي استانداري كهگيلويه وبويراحمد براي بهبود و آرام كردن فضاي موجود، ترويج و باب كردن فرهنگ گفت وگو است.
اين مسئول سياسي در كهگيلويه وبويراحمد گفت: به طور معمول فرهنگ گفت و گو همواره 2رقيب جدي شامل فريبكاري و خشونت همراه خود دارد.
پرواز يادآور شد: بدون شك بايد بتوان فرهنگ گفت وگو را به جاي غلبه خشونت در محيط هاي دانشگاهي و در ميان افراد و گروه هاي مختلف سياسي نهادينه كرد.
وي با بيان اينكه گفت وگو يك بازي برد برد است و در اين فرهنگ نبايد در انديشه حذف رقيب باشيم از جريان ها و گروه هاي مختلف سياسي ، نخبگان و دانشگاهيان استان خواست كه در زمينه واقعيت ها ، اولويت ها ، تكاليف و برنامه هاي مختلف براي پيشبرد اهداف توسعه اي استان گفت وگو كنند.
پرواز در پاسخ به سئوالي در خصوص برخي حرف و حديث ها و اتفاقات از جمله اعتراض ها و انتقادهايي كه از مدير ارشد اجرايي استان وهمزماني اين مسايل با زمان انتصاب وي به عنوان مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد رخ داد، گفت: همزماني هيچ اتفاق سياسي نبايد به همزباني ميان دلسوزان ، افراد و گروه ها دوستان لطمه بزند.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد همچنين به سابقه اصلاح طلبي و فعال سياسي بودن و حضور فعالانه در تشكل هاي دانشجويي خود را يادآور شد و گفت: به اصلاح طلبي خود افتخار مي كنم.
پروزا تاكيد كرد: اصول اطلاح اطلبي مبتني بر انديشه هاي بلند امام و قانون اساسي استوار است.
وي با تاكيد بر اينكه پايه هاي اصلي جريان اصلاحات مبتني بر 2پايه مستحكم شامل انديشه و اخلاق استوار است، گفت: بي اخلاقي، سخن هاي سخيف و برنامه هاي ضعيف به دور از شان و ساحت اصلاح طلبي و در مسير انحراف
است.
مديركل سياسي و انتخابات كهگيلويه وبويراحمد گفت: روزهاي سخت و گردنه هاي بلندي را پيش رو داريم براي اينكه از اين اوضاع و شرايط ويژه عبور كرد ،نيازمند تشريك مساعي همه گروه ها و فعالان سياسي در استان هستيم.
پرواز تاكيد كرد: جريان ها و گروه هاي سياسي مختلف اگر داراي ديدگاه هاي مشترك نيستند، اما دغدغه هاي مشترك مي توانند داشته باشند و گاه براي همكاري و تشريك مساعي همين دغدغه هاي مشترك نيز كافي است.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه وبويراحمد خطاب به تشكل هاي دانشجويي ، جريان هاي سياسي و عوامل اجرايي در استان، گفت: در رفتارهاي فكري و برنامه هاي اجرايي خود بايد تواضع و فروتني را پاس داشت و خودبين و خودمحور نباشيم.
وي با بيان اينكه انديشه و خاصيت فكري وابسته ومحدود به زمان و مكان نيست و انديشه خود همواره مسير بيانش را پيدا خواهد كرد، گفت: نمي توان به اعتقاد آنكه يك فكري قديمي است بايد مقابل آن موضع گرفت ، يا اينكه يك فكري تازه مطرح شده بايد مفتون آن شويم ، نمي توان به صرف آنكه يك فكر شرقي است تسليم آن شويم و يا آنكه غربي است دشمن آن فكر باشيم.
اين فعال سياسي در كهگيلويه وبويراحمد گفت: معيار سنجش ارزش فكر ، استدال ومنطق است و زمان ومكان ارزش فكر را تعيين نمي كند.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي جرياني و شناسانامه اي در جامعه يك ضرورت است و بايد براي نهادينه شدن آنها تلاش كرد، گفت: البته كساني كه نقاب جرياني مي زنند و قلاب قوميتي مي اندازند صلاحيت پيش قراولي هيچ جرياني اعم از اصلاح طلبي، اصولگرايي و يا اعتدال را ندارند.
وي از دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي در دانشگاه هاي مختلف استان خواست كه در جهت روشنگري اين وضعيت گام بردارند و اجازه سوء استفاده از جريان هاي سياسي با قلاب قوميتي و طايفه گرايي را در عرصه سياسي ندهند.
پروزا تاكيد كرد: تا زماني كه در مسئوليت دفتر سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه و بويراحمد هستم از اين دفتر صداي نامانوس با ذائقه طرفداران دولت شنيده نخواهد شد.
وي گفت: قول مساعد خواهم داد كه دفتر سياسي و انتخابات استانداري لجستيك قوم، منطقه ، طايفه و طيف خاصي نخواهد بود.
3016/1662