۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82972235
T T
۰ نفر

بانكهای مشهد اخطار قطع برق گرفتند

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82972235
بانكهای مشهد اخطار قطع برق گرفتند

مشهد – ایرنا – مدیرعامل شركت نیروی توزیع برق مشهد گفت: از زمان تغییر ساعات اداری و اعلام مدیریت مصرف برق در این شهر، بانكها پرمصرف ترین مشتركان برق در این شهر شناخته شده اند كه در صورت عدم رعایت، برق آنان قطع می شود.

علی سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز سه شنبه 19 تیرماه ساعت آغاز كار ادارات و بانكها یك ساعت جلو كشیده شده و این مراكز از ساعت 6 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می كنند.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، گزارش مصرف برق دستگاه های اجرایی در مشهد به استانداری اعلام شد و شركت مخابرات به عنوان كم مصرف ترین و بانكها به عنوان پرمصرف ترین مشتركان اداری در مشهد شناخته شدند.
وی بیان كرد: تاكنون هیچ مشكلی برای تامین برق در منطقه خراسان وجود نداشته اما به دلیل خشكسالی و كاهش تولید نیروگاههای برق آبی، شبكه سراسری برق در كل كشور دچار كمبود تولید شده و ملزم به مدیریت مصرف و كاهش بار شبكه هستیم.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در صورتی كه مشتركان اعم از اداری، تجاری و خانگی مصرف برق خود را مدیریت نكرده و مصرف بیش از حد داشته باشند، برق آنها قطع می شود.
سعیدی اظهار داشت: از زمان اجرای تغییر ساعات اداری دستگاه های اجرایی در مشهد تاكنون روزانه 15 تا 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شده است.
وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تاكنون اوج مصرف برق در یك روز (19 تیرماه) در مشهد به هزار و 450 مگاوات رسید در حالی كه اوج مصرف برق در 18 تیرماه پارسال در این شهر هزار و 453 مگاوات بود.
وی بیان كرد: با این ارقام به نظر می رسد مشتركان برق در مشهد همكاری خوبی با وزارت نیرو داشته اند و با اینكه هنوز گرما ادامه دارد، به خوبی مصرف برق خود را مدیریت كرده اند.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق مشهد از مشتركان خواست كولرهای گازی را روی درجه 25 و كولرهای آبی را روی دورِ كُند تنظیم كنند، از روشن كردن لامپ در روز و استفاده از وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی و اتو در ساعات اوج بار (11 تا 15 و 19 تا 23) خودداری نمایند.
شركت توزیع برق مشهد دارای 14 هزار كیلومتر شبكه و 10 هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق مشتركان است. همچنین این شركت با 6 هزار كیلومتر شبكه و 253 هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی 1300 مگاوات در مساحت 10 هزار كیلومتر در سطح كلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد خدمت می كند.
شهر مشهد یك میلیون و 500 هزار مشترك برق دارد.
5132/7489