۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82972649
T T
۰ نفر

600 كيلوگرم چوب قاچاق در آران و بيدگل كشف شد

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82972649
600 كيلوگرم چوب قاچاق در آران و بيدگل كشف شد

كاشان- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آران و بيدگل از كشف و ضبط 600 كيلوگرم چوب تاغ قاچاق و توقيف يك دستگاه خودرو در اين شهرستان خبر داد.

رضا شفيعي روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي پس از گزارش مردمي مبني بر قطع درختان تاغ از سوي قاچاقچيان چوب در جاده نوش آباد- فيض آباد به منطقه اعزام شدند. 
وي افزود: 2 نفر متخلف كه در حال قطع درختان تاغ بودند، با حضور ماموران يگان حفاظت از محل متواري شدند كه پس از نزديك به 20 كيلومتر تعقيب و گريز، خودروي سواري حامل چوب از سوي قاچاقچيان در ميدان وليعصر آران و بيدگل رها شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آران و بيدگل بيان كرد: ماموران نزديك به 300 كيلوگرم چوب تاغ در محل قطع درختان و 300 كيلوگرم چوب جاسازي شده را در خودروي پژو كشف كردند.
او با اشاره به افزايش هزينه هاي قطع درختان براي قاچاقچيان چوب بيان كرد: سودجويان به دليل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ همچنان نسبت به قطع درختان از تاغزارها اقدام مي كنند و اين امر عامل اصلي تخريب جنگل هاي دست كاشت شهرستان آران و بيدگل است. 
شفيعي با اشاره به اقليم كويري آران و بيدگل بر ضرورت نگهداري از جنگل هاي دست كاشت جهت جلوگيري از هجوم شن هاي روان تاكيد كرد و گفت: وسعت زمين هاي بياباني اين شهرستان 278 هزار هكتار است و نتيجه عمليات بيابان زدايي و نهالكاري از سال 1349 تا كنون ايجاد 100 هزار هكتار جنگل دست كاشت بياباني مي باشد. 
به گفته وي، شهرستان آران و بيدگل با 610 هزار هكتار وسعت داراي 102 هزار هكتار كانون بحران و يكي از مناطق در معرض خطر فرسايش بادي و توفان هاي ماسه اي كشور است. 
آران و بيدگل با برخورداري از نزديك به 35 درصد از تاغزارهاي استان در فاصله 6 كيلومتري كاشان و 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع مي باشد. 
7472/8123