۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82973762
T T
۰ نفر
باشگاه هاي بدنسازي در صورت تجويز دارو پلمپ مي شوند

زنجان - ايرنا - رئيس هيات بدنسازي و پرورش اندام استان زنجان گفت: هيچ باشگاهي حق عرضه و تجويز دارو و مكمل هاي غذايي (مجاز و غيرمجاز) را ندارد و در صورت مشاهده با خاطيان برخورد و نسبت به پلمپ باشگاه نيز اقدام خواهد شد.

مهران زرگري، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: داروخانه ها، مطمئن ترين محل براي تهيه مكمل هاي غذايي هستند و اگر خارج از اين محل باشد غيرمجاز تلقي مي شود و لازم است ورزشكاران از مراجعه به آن محل ها اجتناب كنند.
وي با تاكيد براينكه بارها تذكر لازم در خصوص عرضه و تجويز دارو و مكمل هاي غذايي در باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام به مديران باشگاه ها داده شده است، اظهار كرد: در حال حاضر باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام زنجان پاك و سالم هستند و مورد خاصي نيز مشاهده نشده است.
زرگري گفت: ورزشكاران بايد زير نظر مربي كارت دار آموزش ببينند و تمرين كنند و اگر باشگاه ها داراي مربي نباشد به حتم با مدير آن باشگاه برخورد قانوني خواهد شد.
رئيس هيات بدنسازي و پرورش اندام استان زنجان، گفت: در زمان حاضر بيش از 120 باشگاه بدنسازي و پرورش اندام در سطح اين استان فعال است كه برخي از آنها به صورت شيفتي در 2 بخش بانوان و مردان فعاليت مي كنند.
زرگري، بازرسي و نظارت مستمر و منظم بر محيط باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام در زنجان را ضروري خواند و افزود: اين هيات، اجازه نمي دهد فعاليت هاي ناسالم و ناصحيح به باشگاه ها آسيب وارد كند.
وي تصريح كرد: باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام زنجان از سوي مركز بهداشت، اداره اماكن نيروي انتظامي، معاونت غذا و داروي علوم پزشكي و هيات پزشكي ورزشي، مورد نظارت و بازرسي قرار مي گيرند و هيات نيز بطور منظم و به شكل محسوس و نامحسوس و با جديت هرچه تمام فعاليت باشگاه ها را رصد مي كند.
زرگري افزود: در زمان حاضر 10 هزار ورزشكار به صورت رسمي و بيمه شده و تحت پوشش هيات در باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام استان زنجان فعاليت مي كنند كه هفت هزار نفر از آنان مرد و مابقي نيز زن هستند.
6084/6085