۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82973763
T T
۰ نفر
جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سنندج آغاز به كار كرد

سنندج - ایرنا - جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور هنرمندانی از سراسر كشور و اقلیم كردستان عراق در سنندج آغاز به كار كرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان اظهار داشت: 16 گروه و 20 مولودی خوان داخلی و خارجی به مرحله نهایی چهارمین جشنواره هه تاو راه یافتند.
جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، ٤٨ گروه، ٥٣ مولودی خوان و هفت گروه در بخش بین الملل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كردند.
دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه ‌تاو با بیان اینكه پرویز گلپسندی، خلیفه جلال زندسلیمی و فرزاد عندلیبی داوری مرحله انتخاب آثار را عهده دار بودند، افزود: بعد از بازبینی آثار توسط داوران مرحله انتخاب آثار، 14 گروه داخلی و یك گروه خارجی، 16 مولودی خوان داخل كشور و چهار مولودی خوان از خارج از كشور به مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین المللی هه تاو راه یافتند.
قلعه شاخانی تاكید كرد: گروه های مولودی خوانی نوای قدسیان، نور، نوای رحمت، كارین، حزین، اخوان و یاهو از كردستان، آیین از فارس، انوار از خراسان رضوی، آراس از یزد، روجیار از كرمانشاه، كمالات از آذربایجان غربی، بیداد از خراسان شمالی، آلان از بوشهر و هیما از اقلیم كردستان عراق به بخش نهایی این دوره از جشنواره هه تاو راه پیدا كردند.
وی به مولودی خوانان بخش پایانی جشنواره نیز اشاره كرد و افزود: احمد رحیم از هرمزگان، عبدالسلام فاتحی، مهران خالدی، پیام صفوتی، علیرضا فشیری، امیر ملكی، سهیل میركی، بهنام حجازی، فرید منصوری، سهراب زراری و یاسین محمدی از كردستان، خسرو پرویزی از گیلان، حسن یوسف خانی از آذربایجان غربی، محمد فاروق در پور از خراسان رضوی، ابراهیم مشكدان از خراسان شمالی، محمد رضا نظری از كرمان و آقایان ده شتی قاسم علی، هیمن احمد فتح الله، فرمان رمضان علی و سامان عبدول محمد از اقلیم كردستان عراق در بخش مولودی خوانی چهارمین جشنواره هه تاو با هم رقابت می كنند.
چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سلسله برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از 26 تا 28 تیرماه برگزار می شود.
این جشنواره در 2 بخش اجرا برای عموم و رقابتی است كه بخش اجرای عمومی آن در ساعات شب و در خانه كُرد شهر سنندج و بخش رقابتی نیز روز و در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.
6108/9102