۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 82975356
T T
۰ نفر
میدان اسب دوانی و زمین گلف در فندقلو احداث می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: میدان اسب دوانی و زمین گلف در جوار پیست اسكی روی چمن فندقلو احداث می شود و با این اقدام زنجیره ورزش های هوازی در این منطقه گردشگری تكمیل تر خواهد شد.

عاطف ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست اسكی 'فندقلو' دو منظوره بوده و با بهسازی و راه اندازی بالابر مخصوص، آماده استفاده ورزشكاران و علاقه مندان به صورت حرفه ای می باشد.
وی بیان كرد: این پیست به بهسازی و نیز رفع برخی از نارسایی ها نیاز داشت كه هم اكنون مشكلات و نارسایی های آن مرتفع شده آماده استفاده است.
او به برگزاری اردوی آماده سازی تیم های ملی اسكی روی چمن زنان و مردان به مدت 20 روز در تیر ماه سال جاری در این پیست اشاره كرد و افزود: این پیست در شهرویور ماه میزبان مسابقات اسكی روی چمن قهرمانی جهان خواهد بود.
وی با بیان اینكه اردوهای تیم ملی اسكی روی چمن كشور در رده های سنی مختلف بیشتر دراین پیست برگزار می‌گردد ، اظهار داشت: از ویژگی‌ های مهم این پیست قابلیت برگزاری مسابقات اسكی زمستانی با توجه به زمستان های پر برف این منطقه می‌ باشد.
ناصری با اشاره به اینكه ساختمان آموزش پیست اسكی روی چمن فندقلو در سال 94 احداث شده ، گفت: از آن تاریخ این پیست میزبان اردوی آماده سازی تیم های ملی اسكی روی چمن در برهه های مختلف زمانی بوده است.
فرماندار نمین اضافه كرد: توسعه ورزش یكی از مهم ترین اولویت ‌ها و برنامه ‌ها در این شهرستان به شمار می ‌رود و به جد پیگیر این موضوع بوده و تلاش می‌كنیم با برنامه‌ریزی ‌ها و هماهنگی‌ های لازم با متولیان این امر ، توسعه فعالیت ‌های ورزشی هوازی را در شهرستان نمین بیش از گذشته فراهم آوریم.
وی توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از اولویت های اصلی شهرستان نمین عنوان كرد و گفت: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسكی می تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری در منطقه نمین ایفا كند.
منطقه زیبای فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌ فرد جنگلی و طبیعی از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار می باشد كه بسیاری از گردشگران را بسوی خود جلب می كند.
یكی از مكان های گردشگری پرطرفدار این منطقه پیست اسكی روی چمن می باشد كه بدلیل داشتن استاندارهای بین المللی محل برگزاری مسابقات معتبر این رشته نیز می باشد.
فندقلو در منطقه‌ای كوهستانی و با ارتفاع 1700 متر از سطح دریا قرار دارد ، این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و تابستان هایی بسیار ملایم و خنك است و بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه ‌فرد جنگلی - مرتعی از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار برای ورزشكاران می باشد.
در تابستان 1392 اولین دوره مسابقات اسكی روی چمن ایران در پیست فندقلو برگزار شد و دارای استاندارهای بین ‌المللی برای برگزاری مسابقات مارپیچ بزرگ ، كوچك و سرعت است.
نمین در 30 كیلومتری شرق اردبیل و فندقلو در 12 كیلومتری نمین واقع است.
7120/6016