۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 82977810
T T
۰ نفر
سرمایه گذار خسته به دلالی ارز و سكه روی می آورد

تهران- ایرنا- استاندار تهران با تاكید بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری گفت: اگر سرمایه گذار را خسته كنیم به دلالی سكه، ارز یا سپردن سرمایه به بانك روی می آورد و همین اقدام به بی ثباتی بازار می انجامد.

به گزارش ایرنا «محمد حسین مقیمی» صبح یكشنبه در نشست كارگروه اشتغال استان تهران تصریح كرد: متاسفانه به كسانی كه میلیارد میلیارد می برند كاری نداریم اما برای سرمایه گذارانی كه میلیارد میلیارد به كشور می آورند مشكل و مانع ایجاد می كنیم.
وی خطاب به مدیران حاضر در نشست تاكید كرد: از بازی كردن با عدد و رقم خودداری كنید، به فكر تحقق شغل های تعهد شده باشید و بدانید این مشاغل فقط با سرمایه گذاری محقق می شود.
مقیمی با تاكید بر اینكه مدیران باید شرایط كشور را درك كنند اضافه كرد: مدیران نهادهای مختلف از جمله ادارات برق، آب، دارایی، تامین اجتماعی و شهرك ها ی صنعتی سرمایه گذاری مردم را تسهیل كنند.
استاندار تهران همچنین سخت گیری های برخی بانك های عامل در ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی، روستایی و عشایری را افراطی خواند و از روند كند ارایه تسهیلات بشدت انتقاد كرد.
وی گفت: سرمایه گذاران به كشور و توسعه آن علاقه مندند، برخی از آنان اساسا نیازی به این مانورهای اقتصادی ندارند و مدیران نباید آنان را مایوس و دلزده كنند.
استاندار تهران با بیان اینكه مهمترین راه تحقق ١٣٢ هزار شغل تعهد شده در استان برای امسال سرمایه گذاری است، همراهی مدیران با سرمایه گذاران را خواستار شد.
وی گفت: بخش عمده تامین اشتغال از راه سرمایه گذاری است و تسهیلات و منابع دولتی نقش عمده ای ایفا نمی كند.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این نشست بر توجه به مشاغل نوین از جمله استارت آپ ها (شركت های نو پا) تاكید كرد.
«محمد امامی امین» گفت: مسیر نشست های كارگروه اشتغال نباید صرفا به بررسی شرایط و چگونگی ارائه تسهیلات بانكی محدود شود بلكه باید با دعوت از كارشناسان راه های نوین ایجاد اشتغال را جست وجو كرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مشكلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری و اشتغال در استان تهران طرح و راهكارهای حل آنها بررسی شد.
مدیران سازمان های جهادكشاورزی و كار و امور اجتماعی استان گزارشی از مشكلات روند ارایه تسهیلات بانكی برای مشاغل خانگی و عشایری ارایه و نمایندگان بانك های عامل نیز توضیحاتی ارایه كردند.
تهرام/6139/ 1008