۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82978465
T T
۰ نفر

بازيكن ترك تبار تيم ملي آلمان: من دو قلب دارم

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82978465
بازيكن ترك تبار تيم ملي آلمان: من دو قلب دارم

تهران- ايرنا- «مسعود اوزيل» بازيكن تيم ملي آلمان كه در جام جهاني 2018 روسيه عملكرد خوبي نداشت، با انتشار پستي در توييتر سكوت خود را شكست و اظهار داشت: من دو قلب دارم؛ يكي براي آلمان و ديگري براي تركيه مي تپد.

به گزارش ايرنا، تارنماي خبري «گيو مي اسپورت» روز يكشنبه نوشت: بازيساز تيم ملي آلمان با عملكرد ضعيف خود در جام جهاني از گوشه و كنار دنيا با انتقادهاي زيادي مواجه شد. بطوريكه «اوليور بيرهوف» مدير ورزشي اين تيم در اظهار نظري از دعوت او به تيم ملي ابراز پشيماني كرد.
بخش زيادي از اين انتقادها از ديدار جنجالي او با «رجب طيب اردوغان» رييس جمهوري تركيه در آستانه آغاز جام جهاني روسيه، آغاز شد.
اوزيل و «ايلكاي گوندوغان» هر دو با عكس گرفتن در كنار رييس جمهوري تركيه؛ موجب شدند تا هواداران آلماني در ديدار تداكاتي اين تيم مقابل عربستان سعودي؛ آن ها را 'هو' كنند.
اگرچه اوزيل يكي از بازيكنان ضعيف تيم ملي آلمان در جام جهاني محسوب مي شد، اما اقدام او مبني بر عكس گرفتن با رييس جمهوري تركيه به سيل انتقادهاي بزرگ نمايي شده از وي دامن زد.
بازيكن تيم آرسنال پس از مدت ها، با انتشار پستي در توييتر سكوت خود را در اين خصوص شكست و در بخشي از اين پيام نوشت: همانند بسياري از انسان ها، اصل و نصب من به بيش از يك كشور باز ميگردد؛ در واقع اگرچه در آلمان بزرگ شده ام، اما ريشه خانوادگي من به كشور تركيه باز مي گردد؛ من دو قلب دارم؛ قلبي براي آلمان و قلبي براي تركيه. در زمان كودكي از مادرم آموخته ام تا همواره به ريشه هاي خود احترام بگذارم و آن ها را فراموش نكنم؛ اين آموزه ها همچنان براي من ارزش هايي قابل احترام محسوب مي شود. شغل من فوتبال است و با سياست هيچ كاري ندارم؛ در واقع عكس گرفتن با اردوغان در مورد سياست يا انتخابات نبود، بلكه اداي احترام به بالاترين مقام سياسي كشور نياكانم بود.
در اين بين پدر اوزيل نيز اخيرا در اظهار نظري اذعان كرد كه از فرزند خود درخواست كرده است تا از فوتبال ملي خداحافظي كند.
اين دو بازيكن ترك تبار هر دو در شهر «گلزنكيرشن» آلمان متولد شده و اين كشور را به عنوان مليت بين المللي خود انتخاب كرده اند.
رييس فدراسيون فوتبال آلمان پيش از آغاز جام جهاني روسيه، در بيانيه اي اقدام اين دو بازيكن را مورد نكوهش قرار داد و با انتقاد از آنان اعلام كرد كه اين تصميم به دليل سياست هاي اتخاذ شده تركيه در قبال آلمان نادرست بوده است.
ورزشي**3991**1368