۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82980311
T T
۰ نفر

فرماندار ري: برخورد با احتكاركنندگان شدت مي يابد

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82980311
فرماندار ري: برخورد با احتكاركنندگان شدت مي يابد

شهرري ـ ايرنا ـ فرماندار ويژه شهرستان ري با بيان اينكه 60 درصد از كالاهاي كشور در اين شهرستان ذخيره مي شود، گفت: انبارها با دقت بازرسي و برخورد قاطع و قانوني با احتكاركنندگان شدت مي يابد.

هدايت الله جمالي پور روز سه شنبه در حاشيه بازديد از مراكز صنعتي شهرستان ري به خبرنگار ايرنا افزود: ري با وجود يكهزار انبار، بارانداز كشور محسوب مي شود كه امكان سوء استفاده و احتكار انواع اقلام و اجناس وجود دارد.
وي ادامه داد: گزارش هايي مبني بر اقدام برخي افراد در خصوص احتكار كالاهاي مورد نياز مردم در بخش غذايي و اقلام خانگي وجود دارد بر همين اساس كميته اي با محوريت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزيرات حكومتي، معاونت برنامه ري فرمانداري تشكيل شد تا در زمينه بازديد از انبارها اقدامات لازم را انجام دهند.
جمالي پور خاطرنشان كرد: كالاهايي كه از انبارهاي محتكران كشف و ضبط شود، روانه بازار خواهد شد تا در دسترس مردم قرار گيرد.
وي افزود: همه دستگاه ها مكلف هستند تا انبارداران محتكر را شناسايي و معرفي كنند.
معاون استاندار تهران با بيان اينكه به افراد سودجو و فرصت طلب اجازه نمي دهيم كالاهاي مورد نياز مردم را در انبارها نگهداري كنند، يادآور شد: با هر نوع احتكار در شهرري به خصوص در انبارهاي شورآباد كهريزك به شدت برخورد مي شود.
وي گفت: بازرسي از انبارها تا زمان رفع مساله احتكار و پايش انبارها در سطح اين شهرستان ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، شهرستان ري از لحاظ موقعيت جغرافيايي شاهراه غرب به شرق و شمال به جنوب كشور محسوب مي شود و در حال حاضراتحاديه انبارداران اين شهرستان بالغ بر 80 درصد واردات و ذخيره سازي و 95 درصد از لجستيك استان تهران را پشتيباني مي كند.
60 درصد از كالاهاي كشور در انبارهاي اين شهرستان ذخيره و سپس به ساير نقاط كشور اعزام مي شود كه به طور طبيعي در اين انبارها احتكار نيز انجام مي شود.
اين تعداد از انبارها توانسته است بيشتر موادغذايي، پتروشيمي و محصولات سرمايه اي و كالاهاي مورد نياز كشور را در خود ذخيره كند.
6003