۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82980569
T T
۰ نفر
نوع رفتار با اوزیل غیرقابل قبول و نژادپرستانه است

تهران- ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری تركیه، بدنبال خداحافظی «مسعود اوزیل» از تیم ملی فوتبال آلمان، نحوه رفتار مقامات آلمان را در قبال این ستاره دنیای فوتبال، 'غیرقابل قبول' و 'نژادپرستانه' خواند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از اردوغان نوشت: چنین رفتار نژادپرستانه ای در قبال جوانی كه از تمام وجود برای تیم ملی آلمان مایه گذاشته است، آن هم صرفا به دلیل اعتقادات مذهبی وی، غیر قابل قبول است.
وی در ادامه با اشاره به گفت وگو با اوزیل، رویكرد خود را در مورد اوزیل 'فراتر از هر گونه تحسین' عنوان كرد و خطاب به منتقدان وی افزود: آن ها نمی توانند این موضوع (عكس گرفتن این ستاره فوتبال با اردوغان) را 'تاب' بیاورند.
اوزیل و «ایلكای گوندوغان» هر دو با عكس گرفتن در كنار رییس جمهوری تركیه؛ موجب شدند تا هواداران آلمانی در دیدار تداركاتی این تیم مقابل عربستان سعودی؛ آن ها را «هو» كنند.
بدنبال حذف تیم ملی آلمان از رقابت های جام جهانی 2018، این بازیكن ترك تبار یكشنبه جاری رسما از فوتبال ملی خداحافظی كرد و این اقدام وی با واكنش های مختلفی از سوی مقامات فوتبالی آلمان مواجه شد كه از جمله آن ها می توان به واكنش تند «اولی هوینس» رییس باشگاه بایرن مونیخ و «بی مصرف خواندن» بازی های اوزیل برای تیم ملی آلمان، اشاره كرد.
بدنبال این تنش ها؛ تصویر ورودی زادگاه والدین اوزیل در تركیه با تصویری از وی در لباس تیم ملی آلمان، تعویض شد.
علاوه بر این، مقامات شهر «دورك» در استان «زونگولداك» تركیه، نام خیابان اصلی این شهر را به نام این بازیكن تغییر دادند.
ورزشی**3991**1368