۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82980681
T T
۰ نفر
10هزار واحد مسكونی فرسوده تبریز بازآفرینی می‎شود

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینكه اصلاح بافت فرسوده و حاشیه‌نشین در اولویت كاری دولت دوازدهم قرار دارد، گفت: با اجرای طرح بازآفرینی شهری، 10هزار واحد مسكونی حاشیه‎ شهر تبریز به مناطق جدید منتقل می‎شوند.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در بازدید از طرح بازآفرینی شهری شهرداری در شهرك اندیشه تبریز اظهار داشت: این طرح شامل 2 بخش بافت فرسوده و حاشیه نشینی در زمینی به وسعت بیش از 14 هزار مترمربع است و مقدمات خوبی در هر دو بخش فراهم شده است.
وی با بیان اینكه اگر اجرای طرح ها به خوبی پیش برود، نتایج خوبی برای 350 هزار نفر حاشیه نشینی كه در تبریز ساكن هستند، خواهد داشت، افزود: تسهیلات و مكان جدید برای انتقال از جمله مشكلاتی است كه با همكاری شهرداری و اداره كل راه و شهرسازی برطرف می‎شود.
خدابخش با بیان اینكه حاشیه نشینان از خدمات شهری نیمه محروم هستند، گفت: اجرای این طرح مزایای خوبی برای آنان دارد و طرح بازآفرینی شهری یكی از اولویت‎های دولت است كه در این راستا، جلسه‎ای توسط ریاست جمهوری و استانداران و شهرداران هشت كلانشهر كشور برگزار شد.
وی از انتقال 175 واحد مسكونی در قالب اجرای این طرح به اتوبان پاسداران خبر داد و افزود: این واحدها كه در حاشیه‎شهر قرار داشتند، در هنگام بروز حوادثی مانند سیل و زلزله، امكان دسترسی نداشتند و منطقه فعلی پس از انتقال به اتوبان پاسداران به فضای سبز تبدیل می‎شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حل مشكل وام واجدان شرایط انتقال واحد مسكونی به شهرك اندیشه، بر ادامه كار توسط پیمانكاران تاكید كرد و گفت: 600 واحد در این شهرك در حال ساخت است و امیدواریم این تعداد به 10 هزار واحد برسد كه این امر باعث خروج صنعت ساختمان از ركود نیز می شود.

** تبریز 2400 هكتار بافت حاشیه نشین دارد
شهردار تبریز نیز در این بازدید اعلام كرد این كلان شهر حدود 2 هزار و 400 هكتار بافت حاشیه نشین و 2 هزار هكتار بافت فرسوده دارد.
ایرج شهین باهر با اشاره به برنامه‎های شهرداری تبریز برای بهسازی مناطق شهری گفت: با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه های مبنی بر توانمندسازی منطقه، ایجاد كاربری‎های عمومی مانند فضای سبز و ورزشی و تعریض معابر در نظر گرفته شده است تا خود شهروندان به ساخت و ساز در این مناطق رو بیاورند.
وی اضافه كرد: طرح بازآفرینی شهری نیز از دیگر طرح‎هایی است كه به جد پیگیر آن هستیم، به طوری كه تاكنون، 175 واحدی كه در حاشیه‎ی شهر قرار داشتند یا جزو بافت فرسوده به شمار می‎آمدند، منتقل شده‎اند؛ تلاش می‎كنیم ساخت و سازها به صورت انبوه انجام شود تا ساكنان در جاهای دیگر پراكنده نشوند.
6132/518