۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82981349
T T
۰ نفر
محيط زيست با مرمت راه قديمي نوشهر- كجور موافقت كرد

نوشهر- ايرنا - فرماندار نوشهر گفت كه سازمان حفاظت محيط زيست با ترميم راه قديمي دسترسي نوشهر به كجور به جاي ساخت آن موافقت كرده است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين جاده از زمان هاي قديم راه ارتباطي مستقيم ميان كجور و نوشهر بود و عمدتا مورد استفاده طرح هاي جنگلداري و حمل و نقل چوب قرار داشت .
دولت نهم با تصويب طرحي ايجاد جاده جديد در اين مسير را مصوب و ساخت آن را هم از سال 88 آغاز كرد ولي در دولت تدبير و اميد سازمان محيط زيست با ساخت اين جاده به خاطر آسيب هاي زيست محيطي مخالفت كرد .
عبدالصمد صفرنژاد روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان نوشهر گفت كه اوايل تير ماه امسال با پي گيري هاي استاندار مازندران ، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با ترميم اين جاده كه آسيبي به محيط زيست وارد نمي كند ، موافقت كرده است .
هم اكنون روستائيان و شهروندان بخش تاريخي و كوهستاني كجور نوشهر از دسترسي از يك راه آسان و مستقيم بي بهره اند و آمد و شد ساكنان اين منطقه با 12 هزار نفر جمعيت ثابت و 25 هزار نفر جمعيت متغير از جاده چالوس انجام مي گيرد.
قرار است عمليات ترميم اين مسير از جاده معدن منطقه ماشلك آغاز شود و پس از گذر از ميان جنگل هاي كجور به روستاهاي 'ويسر' و 'دلسم ' منتهي گردد .
7078/1602/1654