۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 82983341
T T
۰ نفر

ارتش یمن یك پهپاد ائتلاف سعودی را سرنگون كرد

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 82983341
ارتش یمن یك پهپاد ائتلاف سعودی را سرنگون كرد

تهران - ایرنا - پدافند هوایی ارتش و كمیته های مردمی یمن جمعه شب یك پهپاد جاسوسی ائتلاف عربستان در عسیر واقع در جنوب این كشور را سرنگون كرد.

یك منبع نظامی كه خواست نامش فاش نشود، به شبكه تلویزیونی المسیره یمن گفته است كه این پهپاد در منطقه 'الربوعه' عسیر سقوط كرده است.
در موردی مشابه نیز ارتش و كمیته های مردمی یمن دوشنبه گذشته ( یكم مرداد 97) یك فروند پهپاد جاسوسی در منطقه 'رشاحه' در نزدیكی نجران دیگر شهر جنوبی عربستان را سرنگون كرد.
براساس آماری كه منابع یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی تا هزارمین روز آن منتشر كرده اند، علاوه بر كشته شدن 247نظامی سعودی، انهدام یكهزار و 200 دستگاه تانك و خودرو زرهی، 12 بالگرد آپاچی، پنج جنگنده اف 16، بیش از20 فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی منهدم شده است.
عربستان و امارات با تشكیل یك ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریكا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگرداندن 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات همه جانبه خود به این كشور فقیر عربی را آغاز كردند كه در نتیجه آن 11هزار یمنی كشته، 22هزار تن دیگر زخمی و یكهزار معلول برجای گذاشته است.
شبس** 9363 *1488 **
۰ نفر