۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 82985154
T T
۰ نفر
سالمندان تهران خدمات فرهنگی ورزشی دریافت می كنند

تهران-ایرنا-سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید از صدور كارت منزلت برای سالمندان بالای 65 سال شهر تهران در این فرهنگسرا خبر داد و گفت: افرادی كه كارت منزلت دریافت می‌كنند، از سینما و كلاس‌های آموزشی همه فرهنگسراها به صورت رایگان استفاده می كنند.

به گزارش روز یكشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی افزود: عضویت رایگان در شبكه یكپارچه كتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عضویت رایگان در فعالیت‌های تخصصی فرهنگسرای امید در حوزه سالمندان مانند گروه كر، كانون نمایش، كانون جهاندیدگان و... از دیگر مزایای كارت منزلت است.
وی گفت: نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و 33 موزه شهر تهران نیز به صورت رایگان میزبان سالمندان دارای كارت منزلت هستند.
خسروی با اشاره به امكانات دیگر كارت منزلت اظهار داشت: استفاده رایگان از سالن‌های ورزشی برای دارندگان كارت منزلت فقط در منطقه محل سكونت امكان‌پذیر است و امكانات حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس نیز با 90 درصد تخفیف فراهم شده، به گونه‌ای كه سالمندان فقط با پرداخت هزینه اولیه كارت، یك كارت اعتباری با مبلغ 150 هزار تومان دریافت می‌كنند.
رئیس فرهنگسرای امید اظهار داشت: نشانی اینترنتی manzelat.farhangihonari.ir امكان ثبت نام به صورت اینترنتی را فراهم كرده و متقاضیان در این سایت می‌توانند از شرایط ثبت نام مطلع شوند و پیگیری ثبت نام خود را از این طریق انجام دهند.
وی گفت: با توجه به اینكه ممكن است برخی از سالمندان به ثبت نام از طریق اینترنت تمایل نداشته باشند، امكان ثبت نام با مراجعه به ادارات پست شهر تهران نیز فراهم شده است.
خسروی افزود: در تلاش هستیم خدمات دیگری را برای دارندگان كارت‌های منزلت فراهم كنیم و در همین راستا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعاملاتی داشته‌ایم و با چند فضای گردشگری در حال مذاكره هستیم و امیدوارم بتوانیم خدمات غنی‌تری ارائه دهیم تا از فصول آینده سالمندان بهره بیشتری از كارت منزلت ببرند.
تهرام/7245//1348
۰ نفر