۸ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 82985547
T T
۰ نفر

چشم انداز جديد پيش روي دانشگاه فرهنگيان

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 82985547
چشم انداز جديد پيش روي دانشگاه فرهنگيان

تهران - ايرنا - دانشگاه فرهنگيان به منظور بهره برداري مطلوب از ظرفيت هاي موجود منابع انساني، امكانات و چابك سازي رهنامه 40 ماده اي را به مجموعه دانشگاه هاي خود در سراسر كشور ابلاغ كرده تا از اين پس با استناد به آن فعاليت هاي خود را دنبال كنند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي دانشگاه فرهنگيان، اين رهنامه كه توسط حسين خنيفر رئيس دانشگاه پيرو حضور گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) در نوزدهم ارديبهشت 1397در اين دانشگاه و تاكيدات معظم له در پرديس نسيبه تهران كه فرمودند 'دانشگاه فرهنگيان مركز ثقل نظام آموزش و پرورش كشور است'، تنظيم شده است.
خنيفر در اين رهنامه تاكيد كرده است كه نظر به ضرورت اهتمام ويژه به كيفي سازي فعاليت ها در سطح استاني و در راستاي ارتقا عملكرد دانشگاه به منظور هماهنگي در اقدامات، بهره گيري و به كارگيري ايده ها و هم افزايي و همراهي مطلوب و متناسب با اولويت هاي برنامه اي ' رهنامه 40 ماده اي' دانشگاه فرهنگيان براي بهره برداري و اجرا به تمامي مجموعه هاي دانشگاهي ابلاغ مي شود.
موارد اين رهنامه 40 ماده اي به شرح ذيل است:

1- تلاش و اهتمام به تشكيل منظم جلسات هيات امناي استان، ارائه گزارش به ستاد و پيگيري مصوبات تا حصول نتيجه.
2- تشكيل، تقويت و پيگيري مجمع خيرين استاني با استفاده از ظرفيت هيات امناي استان.
3- ارتباط منظم با نماينده محترم ولي فقيه، استاندار و مدير كل آموزش و پرورش استان.
4- استفاده از نيروهاي داخلي و مهندسي مجدد از درون به جاي مهاجرت و جذب نيرو از بيرون.
5- شايسته سالاري و بهره گيري از نيروهاي كيفي.
6- انضباط مالي و مديريت هزينه ها و پرهيز از هزينه كردن با اولويت كمتر در راستاي شرايط اقتصادي 'پسا برجام' و پايبندي به الزامات اقتصاد مقاومتي.
7- تلاش در راستاي جذب منابع مالي و اهتمام به اين امر در سطوح مختلف.
8- شفافيت بودجه اي و مالي در همه امور و نظارت مستقيم بر هزينه كرد اعتبارات
9- تعامل علمي، پژوهشي با دانشگاه هاي استان، مراكز علمي، پژوهشي و حوزوي و استفاده از ظرفيت آنها.
10- اهتمام به معرفي مستمر و نو آورانه دانشگاه فرهنگيان در سطح ملي و استاني.
11- تلاش مستمر در رسانه اي كردن فعاليت هاي دانشگاه فرهنگيان در استان با استفاده از ظرفيت وسايل ارتباط جمعي ملي و محلي.
12- حضور در شبكه هاي اطلاع رساني استان (صدا و سيماي استان، مطبوعات و شبكه هاي اجتماعي) به منظور معرفي ظرفيت هاي دانشگاه.
13- پرهيز و مراقبت از غلطيدن به ورطه تبارگرايي و شكل گيري حلقه هاي فاميلي و بسته در دانشگاه.
14- معرفي افراد داراي صلاحيت هاي علمي و اخلاقي و انقلابي متناسب با شان دانشگاه براي انتصابات و بهره مندي از تجارب با هماهنگي ستاد دانشگاه.
15- ايجاد ميز خدمت به منظور معرفي دانشگاه و امتيازات آن.
16- فراهم كردن زمينه اي براي پذيرش سهميه استان از رديف هاي اختصاصي ساليانه.
17-بالا بردن ميزان پاسخگويي به مراجعان و همكاران تحت پوشش و ارجاع ندادن بسياري از موارد به ستاد.
18- تشكيل بانك (انباره هاي) اطلاعات منابع انساني موجود استان.
19- زمينه سازي براي خلق ايده و نوآوري در پرديس ها و مراكز.
20- ايجاد زمينه تحليل محتواهاي آموزشي موجود با استفاده از استادان دانشگاه فرهنگيان و ساير دانشگاه هاي استان.
21- رصد مداوم ظرفيت هاي سالانه دانشجويي و انعكاس به ستاد.
22- برگزاري مستمر جلسات توجيهي و اجرايي با عوامل، كاركنان و كارشناسان در راستاي همگرايي و ارتقاي سطح عملكرد آنان در دستيابي به برنامه ها و تحقق اهداف.
23- حركت به سمت تجهيز و به روز آوري مراكز و پرديس ها به لحاظ امكانات نرم افزاري و آموزشي با استفاده از ظرفيت استان ها.
24- برگزاري كارگاه هاي 'اخلاق حرفه اي معلمان' براي اعضاي هيات علمي، مدرسان و دانشجو معلمان در طول سال با استفاده از استادان موفق استاني و داراي وجهه شاخص و ممتاز معلمي.
25- برگزاري كارگاه هاي ارتقا مهارت هاي حرفه اي، شغلي و كارگاه هاي جامع ' پژوهش' و ' مقاله نويسي' براي اساتيد در طول سال تحصيلي و راه اندازي مجلات علمي، پژوهشي/ترويجي و گاهنامه هاي علمي، آموزشي.
26- تجهيز كتابخانه هاي دانشگاه به منابع علمي و آموزشي و منابع ديجيتال به روز و تسهيل دستيابي دانشجويان به سايت هاي معتبر علمي.
27- تلاش و برنامه ريزي براي توليد علم بومي، منابع درسي مبتني بر سرفصل هاي مصوب دروس آموزشي.
28- برنامه ريزي و حمايت عملي از پژوهش هاي دانشجويي جهت تربيت دانشجومعلمان پژوهنده در دستيابي به نوآوري هاي آموزشي.
29- اولويت استفاده از اساتيد غير موظف با سابقه معلمي
30- به روز آوري فضاهاي آموزشي بالاخص كلاس هاي درس به فناوري نو و بهره برداري حداكثري از آنها.
31- رعايت نظم و انضباط آموزشي با تاكيد بر برگزاري منظم و كامل كلاس هاي درس بر اساس تقويم آموزشي ترم هاي تحصيلي.
32- اهتمام به غني سازي و نظارت بر موضوع درس كارورزي
33- اهتمام به شكل گيري گروه هاي درسي، تعيين مديران گروه و نظارت بر كار آنان
34- استفاده حداكثري از ظرفيت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي)
35- استفاده حداكثري از تشكل هاي دانشجويي و بسيج دانشجويي، هيات ها مذهبي با رويكرد مسجد محوري در فعاليت هاي ديني و فرهنگي.
36- اهتمام جدي در ارتباط با پاسخ سريع و دقيق به بخشنامه هاي سازمان مركزي
37- ايجاد رويكرد مديريت مشاركتي در انجام فعاليت هاي فوق برنامه، تشكل ها و مناسبت ها با استفاده از ظرفيت دانشجويان
38- رعايت مفاد آيين نامه برگزاري نشست ها، سخنراني ها، اردوها، جلسات دانشجويي.
39- اتخاذ رويكرد مديريت مشاركتي با استفاده از ظرفيت دانشجويان، حضور و برگزاري منظم جلسات و استفاده از همفكري آنان در امور مختلف بكارگري منابع انساني ذي صلاح و تمهيد امكانات مطلوب مشاوره، تربيت بدني و سلامت دانشجويان.
40- اهتمام به بهسازي و بازسازي مدام (سراها، غذاخوري ها و ...) در حد امكان و بالا بردن كيفيت و رعايت استانداردهاي تغذيه.
علمي**1883**1440
۰ نفر