۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82986363
T T
۰ نفر
دادخواست مردمی لغو تحریم ها در سایت كاخ سفید ثبت شد

نیویورك- ایرنا- «همین حالا تحریم های ایران را متوقف كنید» عنوان دادخواستی است كه در بخش مطالبات مردمی پایگاه اطلاع رسانی كاخ سفید ایجاد شده و تا كنون مورد استقبال مخالفان تحریم ایران قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در این دادخواست كه 25 ژوئیه (سوم مردادماه) ثبت شده، آمده است: تحریم‌های اقتصادی اقدامی غیر موجه و ناحق است كه منجر به نقض گسترده حقوق بشر می شود. آمریكا در طول چهار دهه، تحریم‌های غیرمنصفانه علیه مردم عادی ایران اعمال كرده و به حق مردم ایران در داشتن زندگی، تعیین سرنوشت، توسعه و حقوق كودكان آسیب رسانده است.
این دادخواست می افزاید: تحریم‌های به اصطلاح هوشمند سال‌های اخیر نیز تاثیرات منفی زیادی بر شهروندان ایران همچون افزایش شدید تورم، گرانی، افزایش هزینه های انرژی، اختلال سیستم های بانكی، افزایش نرخ بیكاری و كمبود اقلام حیاتی پزشكی داشته است.
امضا كنندگان این دادخواست تاكید كرده اند ضمن حمایت از پیگیری حقوقی شكایت دولت ایران از دولت آمریكا در دیوان بین المللی دادگستری، حامیان حقوق بشر و سازمان های مردم نهاد نیز از كاخ سفید می خواهند سریعا تحریم علیه ایران را متوقف كند.
حقوق شهروندی و برابری، سیاست خارجی و اقتصاد و اشتغال نیز كلید واژه های این دادخواست است.
این درخواست از پنج روز پیش ثبت شده و تا كنون به امضای 209 نفر رسیده است. در صورتی كه تعداد امضاهای این دادخواست تا 24 اوت (دوم شهریور) به 100 هزار نفر برسد، كاخ سفید باید به آن پاسخ دهد و برای تصمیم گیری به كنگره ارسال كند.
اروپام*1429