۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۳۷
کد خبر: 82987702
T T
۰ نفر

برگ جان فیلم برتر جشنواره توسعه گردشگری چین شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۳۷
کد خبر: 82987702
برگ جان فیلم برتر جشنواره توسعه گردشگری چین شد

پكن- ایرنا- فیلم‌ ایرانی 'برگ جان' به كارگردانی 'ابراهیم مختاری' عنوان برتر جشنواره فیلم و تلویزیون توسعه گردشگری آسیا كه در شهر 'تای ژو' استان 'ججیانگ' چین برگزار شد را كسب كرد.

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه این جشنواره سه شنبه شب و با حضور فیلمسازان 30 كشور جهان از جمله استرالیا، ژاپن، كره جنوبی، فیلیپین، هند، سریلانكا، نپال، بنگلادش، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، تركیه، فرانسه و آمریكا برگزار شد.
ابراهیم مختاری كارگردان فیلم كه به نمایندگی از بنیاد سینمایی فارابی در این جشنواره شركت كرده بود در آیین اختتامیه این جشنواره در سخنانی تاریخچه سینما و صنعت فیلم سازی ایران را برای مخاطبان چینی و همچنین فیلمسازان سایر كشورها تشریح كرد.
جشنواره های زیادی سالانه در حوزه فیلم و سینما در چین برگزار می شود كه جشنواره بین المللی فیلم پكن، جشنواره فیلم كشورهای مسیر یك جاده یك كمربند، جشنواره فیلم شانگهای و همچنین جشنواره فیلم و تلویزیون توسعه گردشگری آسیا از جمله این جشنواره ها هستند.
در چند سال گذشته زمینه حضور فیلم ها و چهره های سینمایی ایرانی در برخی محافل چینی از جمله در میان نسل جوان، روشنفكران و دانشجویان فراهم شده است و جا دارد تلاش بیشتری برای معرفی ایران از این زاویه صورت پذیرد.
**آساق**1904**