۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83563156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه مبادلات فرهنگی میان ایران و چین ضروری است

پکن- ایرنا- رییس برنامه فیلم طرح «یک کمربند - یک جاده» چین اظهار کرد توسعه مبادلات فرهنگی به ویژه در حوزه فیلم و سینما ضروری است و این مهم باید در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

«یو شیایو» (Yu Xiao) روز شنبه در گفت و گوبا ایرنا تصریح کرد: چین و ایران دو کشور با تاریخ دیرینه و تمدن کهن هستند و لازم است تبادلات فرهنگی و سینمایی و ارتباطات آکادمیک را افزایش دهند.

وی یکی از برنامه های انجمن تحت مدیریت خود را تبادل برنامه های فرهنگی در حوزه فیلم و سینما میان دو کشور اعلام کرد و گفت: این انجمن در این راستا تا کنون از تعدادی از فیلمسازان و کارگردانان ایرانی برای سفر به چین دعوت کرده است.

 یو با اشاره به استقبال کم نظیر از فیلم «قصر شیرین»  ساخته رضا میرکریمی فیلمساز و کارگردان ایرانی در چین در قالب این برنامه گفت: هدف این انجمن معرفی فیلم های برتر کشورهای دیگر در چین است.

وی گفت که این برنامه برای تقویت تبادلات در عرصه فیلم،  سینما و امور فرهنگی میان کشورهای حوزه راه ابریشم است و می خواهیم بهترین آثار فیلم کشورهای دیگر به چینی ها نیز شناسانده شود.

رییس برنامه فیلم ابتکار «یک کمربند - یک» جاده اظهار کرد مراکز و آکادمی های فیلمسازی چین آماده تعامل و همکاری با ایران در زمینه فیلمسازی هستند.

«یو» از ایران به عنوان کشوری توانمند در حوزه فیلم و سینما نام برد و گفت تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور زمینه خوبی را برای تهیه و تولید کارهای مشترک سینمایی میان دو کشور فراهم کرده است.

وی اظهار کرد روابط خوب سیاسی دو کشور زمینه و پشتوانه ای قوی برای تقویت فعالیت های فرهنگی و سینمایی است و باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کرد.

طرح «یک کمربند - یک جاده» پیشنهادی مربوط به همکاری اقتصادی بین المللی است که شی جین پینگ در سال ۲۰۱۳ پیش مطرح کرد در ۶ سال گذشته حجم تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده از ۶ تریلیون دلار فراتر رفته و حجم سرمایه گذاری که در این کشورها صورت گرفته است هم به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است به علاوه، پروژه هایی که در چارچوب کمربند و جاده به اجرا در آمده نزدیک به ۳۰۰ هزار فرصت کاری فراهم آورده است. 

این طرح هم اکنون در چین در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در چین فعال است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha