۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 82987795
T T
۰ نفر
12 پایگاه انتخاب رشته دانشگاهی در كردستان راه اندازی شد

سنندج - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش كردستان گفت: با هدف كمك به پذیرفته شدگان مرحله اول كنكور سراسری 97 تعداد 12 پایگاه انتخاب رشته در سطح شهرستان ها و مناطق تابعه استان راه اندازی شد.

رشید قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اعلام نتایج اولیه كنكور سراسری و برای ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمایی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته این پایگاه ها با حضور مشاوران مجرب ایجاد شد.
وی با بیان اینكه در مركز استان سه پایگاه و سایر شهرستان ها هر كدام یك پایگاه راه اندازی شده است، افزود: داوطلبان در سنندج می توانند برای انتخاب رشته به مركز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان اداره كل آموزش و پرورش، دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی و كانون شهید مطهری مراجعه كنند.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان هدف از راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته را جلوگیری از فریب داوطلبان توسط افراد سودجو و بی تجربه اعلام كرد و یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 15 تا 20 مرداد فرصت دارند با مراجعه به این پایگاه ها انتخاب رشته خود را انجام دهند.
وی تاكید كرد: در این مراكز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند كه ضمن شناخت و تسلط كامل بر اصول، روش ها و قوانین اتنخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه و مورد تایید سازمان سنجش همرا با تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان را راهنمایی می كنند.
قربانی در ادامه با بیان اینكه در كنكور سراسری 97 تعداد 26 هزار و 316 داوطلب در پنج گروه آزمایشی با هم رقابت كردند، گفت: از این تعداد شركت كننده، یك هزار و 794 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، 16 هزار و 194 داوطلب در گروه علوم تجربی و چهار هزار و 206 داوطلب نیز گروه علم انسانی بودند.
وی اضافه كرد: همچنین از این تعداد داوطلب كنكور سراری سال 97، یك هزار و 265 نفر در گروه آزمایشی هنر و 2 هزار و 857 نفر نیز در گروه آزمایشی زبان های خارجه شركت داشتند.
اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 97 صبح روز سه شنبه 9 مرداد ماه اعلام شد و نیما جواهری دانش آموز كامیارانی نیزبا درخشش توانست با كسب رتبه هشتم رشته علوم انسانی در جمع 10 نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی قرار گیرد.
در كنكور سال 96 نیز فرید و فرشید صابری برادران دوقلوی كامیارانی در گروه های آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی به ترتیب موفق به كسب رتبه 6 و 495 كشوری شدند.
آزمون كنكور سراسری 97 در روزهای هفتم و هشتم تیرماه بصورت همزمان در سراسر كشور برگزار شد.
7348/9102