۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82987944
T T
۰ نفر
مدیركل میراث فرهنگی: گردشگری سلامت در قم حمایت می شود

قم- ایرنا- مدیركل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری قم گفت: در این استان بعد از گردشگری مذهبی، یكی از مهم ‌ترین منابع خدمات رسانی و جذب سرمایه، گردشگری سلامت است كه حمایت های لازم در این زمینه صورت می گیرد.

به ‌گزارش ایرنا، روابط‌ عمومی اداره‌ كل میراث ‌‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم روز چهارشنبه اعلام كرد كه حمید یزدانی در بازدید از دهكده سلامت صبا در دستجرد قم افزود: این استان از دانش و علم پزشكی و ظرفیت های لازم در زمینه گردشگری سلامت، برخوردار است، توسعه زیرساخت ها و شیوه مدیریت این نوع از گردشگری مواهب اقتصادی كلان ایجاد می‌ كند، لذا باید دراین زمینه برنامه ریزی كرد.
وی با بیان این كه سالانه گردشگران زیادی از كشورهای همسایه مانند عراق، تركیه و آذربایجان و كشورهای حوزه خلیج فارس به استان قم سفر می كنند، گفت: بخش قابل توجهی از این گردشگران نیاز به خدمات پزشكی و پیراپزشكی دارند.
یزدانی ادامه داد: این حجم ورود گردشگر به قم كه درصدی از آن ها انگیزه‌ های درمانی دارند می‌ تواند ظرفیت بسیار با اهمیتی برای توسعه اقتصادی استان باشد.
وی همچنین هدف خود از بازدید از دهكده سلامت صبا را ضمن حمایت از گردشگری، ترویج و توسعه صنایع استان بیان و تاكید كرد: درصدد هستیم تا در كنار تاسیسات گردشگری نمایشگاه های دائمی و فصلی صنایع دستی ایجاد كنیم.
دهكده سلامت در دستجرد قم دارای بخش های مختلفی از جمله دریاچه مصنوعی است كه در كشور مورد توجه قرار گرفته است.
این دهكده از سال 1382 با عنوان طرح جامع دهكده سلامت صبا مطرح و عملیات عمرانی آن نیز پس از تكمیل طرح در سال 1384 آغاز شد كه در مرحله اول این طرح تفریحی، گردشگری و خدماتی بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفت.
در این دهكده، تردد خودرو و وسائط نقلیه ممنوع است و به جای این وسائل، از كالسكه و دوچرخه استفاده می شود. كشت گیاهان دارویی از خصوصیات دیگر این طرح گردشگری است.
دستجر به دلیل آب و هوای مناسب از ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق گردشگری به شمار می آید.
شهر دستجرد از توابع بخش خلجستان قم است كه در فاصله 75 كیلومتری از مركز شهر قم و در شمال غربی این استان واقع شده است؛ این منطقه شامل 27 روستاست.
سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر به استان قم سفر می كنند.
چندی پیش نیز یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در چهارمین همایش توسعه گردشگری قم و استان های مركزی و اصفهان درقم، با اشاره به موضوع توریسم درمانی و ظرفیت های كشور و قم، ایجاد شركت های فعال دراین زمینه را ضروری عنوان كرده و گفته بود: برای استفاده از همه توانمندی های قم، مركزی و اصفهان باید به صورت مشترك شركت هایی ایجاد شود.
معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز خردادماه سالجاری گفته بود كه زیرساخت های گردشگری سلامت در این استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشكی و دفاتر خدمات مسافرتی در حال شكل گیری است.
سید‌ مجتبی فرهادی قمی اظهار داشته بود: در این حوزه نیازمند همكاری دستگاه های مربوطه از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشكی و سایر نهادهای مربوطه هستیم تا كمیته گردشگری سلامت در قم تشكیل و بر اساس آن موارد مورد نیاز پیگیری شود.
/8138/ 1175/