۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82989174
T T
۰ نفر
تفاهم نامه وزارت ارشاد و استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد

زاهدان - ایرنا - تفاهم نامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه در هفتاد و نهمین شورای فرهنگ عمومی استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایرنا این تفاهم نامه در قالب هشت ماده توسط سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان رسید.
به گفته مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تكمیل و تجهیز طرح ها و پروژه های نیمه تمام تملك دارایی های سرمایه ای فرهنگی و هنری، توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و دینی در حوزه های مختلف، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.
حسین مسگرانی توجه به فرهنگ و هنر اقوام و بهره گیری از ظرفیت های آنها در راستای وحدت و انسجام ملی و توجه به مناطق مرزی، كم برخوردار و حاشیه نشین و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان را از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان كرد.
وی تصریح كرد: در این تفاهم نامه تعهداتی برای معاونت های توسعه مدیریت و منابع، امور هنری، امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و سمعی و بصری، صندوق اعتباری هنر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد كتابخانه های عمومی كشور، كانون های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان مشخص شده است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار این تفاهم نامه از اول خرداد 97 تا پایان اسفند 99 به مدت سه سال است كه با توافق طرفین قابل تمدید است.
به گزارش ایرنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز /پنجشنبه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر 2 روزه ظرفیت های فرهنگی سیستان و بلوچستان و مشكلات این حوزه را مورد بررسی قرار می دهد.
حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان و انعقاد تفاهم نامه و دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان از جمله برنامه های وی در سفر به زاهدان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان نیز سفر می كند و نشست مطبوعاتی با رسانه ها پایان بخش سفر وی خواهد بود.
براساس برنامه ریزی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستردگی سیستان و بلوچستان، سید عباس صالحی در سالجاری سفری دوباره به سایر شهرهای این استان همراه با دیدارها و بازدیدهای مختلف خواهد داشت.
3042**3213
۰ نفر