۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۱۲
کد خبر: 82990237
T T
۰ نفر
روسیه نمی تواند تحریم ها علیه كره شمالی را نقض كند

نیویورك- ایرنا- نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد با متهم كردن روسیه به نقض قطعنامه های شورای امنیت مبنی بر تحریم كره شمالی، گفت: مسكو نمی تواند تنها با كلمات از این تحریم ها حمایت و با عمل خود آنها را نقض كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیكی هیلی روز جمعه در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: گزارش های قابل اعتماد مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی روسیه در به كار گیری كارگران كره شمالی در خارج از كشور، به شدت نگران كننده است.
وی ادامه داد: این گزارش ها به ویژه به یك ماه پس از آن صورت گرفت كه روسیه نقض كره شمالی از قطعنامه های شورای امنیت درباره محدودیت های نفتی را نپذیرفت و با متوقف كردن درخواست های آمریكا، مانع از اعمال تحریم های بیشتر شد.
نماینده آمریكا اضافه كرد: تا زمان عاری سازی كامل و قابل تایید كره شمالی از سلاح های اتمی، نمی توانیم تحریم ها را كاهش دهیم.
به موجب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به كارگیری اتباع كره شمالی در خارج از كشور و همچنین صادرات نفت به پیونگ یانگ محدودیت های شدیدی دارد.
29 تیرماه امسال هم مایكل پمپئو وزیر خارجه آمریكا به مقر سازمان ملل متحد در نیویورك آمد و اعلام كرد گزارش هایی دریافت شده است كه تحریم های كره شمالی نقض می شود.
نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد اما در همان نشست خبری انگشت اتهام را بدون اینكه نامی ببرد، متوجه برخی اعضای دائم شورای امنیت كرد كه خود این قطعنامه ها را تصویب كرده اند.
دولت آمریكا پس از یك دوره جنگ لفظی شدید، پذیرفت كه با كیم جونگ اون رهبر كره شمالی دیدار كند كه به دنبال آن، ترامپ و كیم در سنگاپور با یكدیگر ملاقات كردند و از كیم هم برای سفر به واشنگتن دعوت شد اما ادامه این گفت و گوها به گونه ای نبود كه طرف آمریكایی راضی شود به گونه ای كه امروز جمعه، وزارت خزانه داری آمریكا طی بیانیه ای اعلام كرد یك بانك و دو شركت در ارتباط به كره شمالی تحریم شده اند.
همچنین نمایندگی آمریكا در سازمان ملل متحد روز جمعه لیستی از پیشنهاد های مشخص به كمیته تحریم های كره شمالی زیر نظر شورای امنیت ارائه كرد كه از آن به عنوان بخشی از فعالیت های اجرای تحریم های منظم دولت آمریكا یاد شده است.
در اطلاعیه نمایندگی آمریكا در سازمان ملل متحد آمده است: این اقدام با اقدامات امروز وزارت خزانه داری همخوانی دارد و بخشی از یك تلاش هماهنگ دولت ایالات متحده برای ادامه اعمال تحریم های موجود، داخلی، چند جانبه و قطع فعالیت های غیرقانونی كره شمالی است.
این اطلاعیه می افزاید: آمریكا روشن كرده است اگر جامعه بین المللی مایل به دستیابی به نابودی كامل و قابل تایید سلاح های اتمی كره شمالی است، بهترین راه برای حمایت از این روند، مراقبت از اعمال كامل تحریم های كنونی است.
اروپام**1429