۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82990510
T T
۰ نفر
سفارت آمریكا درباره جاسوسی ازاین سفارتخانه در روسیه سكوت كرد

مسكو - ایرنا- سفارت آمریكا در روسیه با وجود انتشار گسترده خبر جاسوسی 10 ساله یك زن روس از این سفارتخانه و دستیابی او به اطلاعات محرمانه، تاكنون سكوت اختیار كرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، براساس گزارش رسانه های روسیه، جاسوس روس كه در سفارت آمریكا كار می كرد با وجود ارتباط با سازمان امنیت فدرال روسیه توانسته بود به اسناد محرمانه دسترسی یابد تا اینكه در سال 2016 ارتباط وی با سازمان های اطلاعاتی روسیه برملا شد.
براساس گزارش گاردین و شبكه سی.ان.ان این خانم توسط سرویس محرمانه اداره ای كه حفظ امنیت رییس جمهوری ایالات متحده را به عهده دارد، استخدام شده بود تا اینكه وزارت خارجه در كنترل ادواری كارمندان سفارتخانه در مسكو به وی شك می برد و متوجه می شود او بیش از ۱۰ سال است كه با دستگاه اطلاعاتی روسیه كار می‌ كند.
گویا در تحقیقات روشن شده است كه این زن به صورت مستمر با كارمندان اطلاعاتی روسیه دیدار های غیرمجاز داشته است و علاوه بر دسترسی به شبكه اینترنت داخلی سفارت آمریكا در روسیه می توانسته به سرویس نامه الكترونیكی سرویس محرمانه سفارت نیز دست پیدا كند.
اگر چه رسانه های غربی مدعی هستند كه این جاسوس نتوانسته است به اطلاعات محرمانه دست پیدا كند اما رسانه های روسی در مقابل می گویند كه این جاسوس موفق شده است اطلاعات محرمانه ای از سفارت آمریكا در روسیه بدست آورد.
«متیو هاگن گروبر» سخنگوی سفارت آمریكا در مسكو به خبرگزاری روسی اینترفاكس درباره فعالیت جاسوس روس در سفارتخانه آمریكا در مسكو گفته است كه ما درباره اخبار مربوط به فعالیت سازمان های اطلاعاتی ، پرسنلی و استخدامی اظهار نظر نمی كنیم.
وی در مورد این ادعای رسانه های جهان نیز گفت كه نظر خود را اعلام نمی كنیم، بر هیچكس پوشیده نیست كه كاركنان سازمان های دولتی آمریكا با توجه به محل كار آنها می توانند هدف توجه سازمان های اطلاعاتی خارجی قرار گیرند.
هاگن خاطرنشان كرد: اداره امنیت دیپلماتیك آمریكا و سایر سازمان های امنیتی كشور به دقت كاركنان مراكز دیپلماتیك آمریكا در خارج از كشور را تحت نظر دارند.
اروپام*391* 1346 **1908