۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 82991432
T T
۰ نفر
ادارات و بانك های شهرستان هویزه تعطیل شدند

اهواز-ایرنا- فرماندار هویزه گفت: ادارات، دستگاههای دولتی و بانك های شهرستان هویزه روز یكشنبه به علت دود ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم تعطیل شدند.

ناظم ثبوتی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز بار دیگر غلظت دود در این شهرستان بالا رفته است.
وی گفت: درحال حاضر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست كشور به همراه استاندار خوزستان از طریق بالگرد در حال رصد كردن عملیات اطفا حریق در نیزارهای هورالعظیم هستند.
به گفته وی خشك شدن قسمت عراقی تالاب هورالعظیم و نیزار بودن این نقطه عامل آتش سوزی های گسترده است و این آتش سوزی ها ارتباطی با فعالیت های شركت نفت ندارد.
بنابراین گزارش، رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور صبح امروز به منظور بررسی روند اطفا حریق در تالاب هورالعظیم و بازدید از كانون های ریزگرد وارد خوزستان شد.
بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود 30 روز پیش دچار آتش سوزی وسیع شده و بیش از 16 هزار هكتار از آن را درگیر كرده است.
دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در هورالعظیم، چندین شهر و روستای خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد، رفیع، بستان و اهواز را درگیر كرده و مشكلاتی برای شهروندان ایجاد كرده است.
آنطور كه مسئولان محیط زیست استان گفته اند، اگر چه تامین حقابه تالاب بهترین راه خاموش كردن آتش است اما با توجه به كاهش شدید حجم آب رودخانه های كرخه در ایران و دجله در عراق كه منابع اصلی تغذیه كننده تالاب هستند، در حال حاضر امكان تامین آب مورد نیاز هور وجود ندارد و اطفای حریق به وسیله بالگرد آبپاش در شرایط فعلی تنها راهكار به شمار می آید.
بخش ایرانی تالاب هورالعظیم از یك طرف با كاهش شدید آب روبه روست و از سوی دیگر با اكتشافات نفتی دچار خسارت شده است.
این تالاب از زمان خشك شدن به عنوان یكی از كانون های اصلی تولید گرد و غبار معرفی شده است.
9887/6064