۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85622045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: صادرات محصولات عشایری مورد توجه قرار گیرد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توسعه صادرات محصولات عشایر و روستاییان استان به کشورهای خارجی گفت: عشایر منبع و سرمنشاء تولید هستند و می‌توانند به رونق تولید در کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه شنبه در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر خوزستان که در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار شد بیان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار بوده و همین موضوع باعث افزایش استقبال مردم شده است.

وی اظهار داشت: امیدوارم با اختصاص مکانی بزرگتر، این فرصت ایجاد شود تا همه دستاوردهای روستاها و عشایر مختلف استان در این نمایشگاه عرضه شود همچنین باید غرفه‌های بیشتری در اختیار عشایر و روستاییان قرار گیرد تا به تقویت این گونه نمایشگاه‌ها کمک شود.

استاندار خوزستان گفت: همه دستاوردهای عشایر و روستاهای استان از جمله کسب و کارهای خانگی باید عرضه شود تا مردم ضمن آشنایی با محصولات نسبت به خرید اقدام کنند.

وی به ارائه محصولات عشایر و روستاییان استان در بازارهای بیرون از استان و یا خارج کشور تاکید کرد و افزود: عشایر و روستاهای استان باید از طریق بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به دنبال فروش محصولات خود در بازارهای خارجی باشند.

حسینی محراب تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن تنوع فرهنگی و طبیعی و با جذب گردشگر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی روستا و عشایر فرصتی مناسبی برای توجه بیشتر به ظرفیت‌های روستاهای خوزستان و قدردانی از مردم روستاها، شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان زحمت‌کشان خط مقدم این حوزه است.

بر اساس این گزارش ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر نامگذاری شده است که به همین مناسبت همه ساله شاهد برنامه‌های مختلفی در مناطق عشایر نشین استان خوزستان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha