علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری 6 هزار و 500 مراجعه كننده از مراكز خدمات مشاوره ای و تخصصی استان بهره مند شده اند.
وی اضافه كرد: در این مراكز به مراجعانی كه از تمكن مالی جهت پرداخت تعرفه خدمات مشاوره برخوردار نیستند با انجام مشاوره مددكاری، یارانه پرداخت شده است.
وارثی مهم ترین خدمات ارائه شده در این مراكز را شامل مشاوره به متقاضیان طلاق ارجاعی از دادگستری، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی و خانواده، تحصیلی-تربیتی، اختلالات اضطرابی افسردگی، اختلالت روان، شخصیت و خلق، كودك و نوجوان، اعتیاد، فرزندپروری و نورو فید بك برشمرد.
مدیركل بهزیستی استان قزوین در ادامه گزارشی از تماس گیرندگان مركز 1480 ارایه داد و گفت: مشاوره تلفنی، تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تماس تلفن است كه در راستای برطرف كردن نیازهای فوری تماس گیرندگان بوده و باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می شود.
به گفته وی، در این طرح مشاور كمك می كند تا تماس گیرنده ضمن بیان نیازهای خود به طور مشخص، راه حلی را برای مسایل پیش رو پیدا كند.
این مسئول یادآور شد: هشت مشاور با تحصیلات كارشناسی ارشد و دكتری از ساعت 8 تا 20خدمات مشاوره به تماس گیرندگان در حوزه های مختلف از جمله خانواده، تربیت كودك، پیش از ازدواج و تحصیلی ارائه می دهند.
وارثی، تعداد تماس گیرندگان موفق با این خط تلفنی را چهار هزار و 318 و تعداد مشاوران پاسخگو را 9 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: از این تعداد تماس سه هزار و 520 نفر زن و 798 نفر مرد بوده اند.
مدیركل بهزیستی استان قزوین با بیان اینكه سه هزار و 680 نفر از تماس گیرندگان متاهل بوده اند، اضافه كرد: بیشترین آمار تماس گیرندگان براساس اختلالات، مشكل با همسر و بعد از آن تربیت كودك گزارش شده است.
7388/8054
قزوین - ایرنا - مدیركل بهزیستی قزوین گفت: 41 مركز مشاوره غیردولتی، 92 مركز سطح 2 عمومی، 6 مركز سطح سه تخصصی، 6 مركز سطح یك (سلامت روان) و یك مركز مشاوره دولتی هم اكنون در سطح استان خدمات مشاوره و روانشناختی ارایه می دهند.