۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82993071
T T
۰ نفر

غرب خراسان رضوي به 4 پايگاه جديد اورژانس نياز دارد

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82993071
غرب خراسان رضوي به 4 پايگاه جديد اورژانس نياز دارد

سبزوار- ايرنا- مدير مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي سبزوار گفت: هم اينك 26 مركز اورژانس شهري و روستايي در منطقه غرب خراسان رضوي فعال است اما چهار مكان ديگر نيز نياز جدي به ايجاد پايگاه دارد.

دكتر علي شريفان روز دوشنبه در نشست پيشگيري از حوادث جاده اي افزود: براي خدمات رساني درخور به مصدومان و بيماران شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن به 11 پايگاه جديد اورژانس نياز است.
وي تصريح كرد: در مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي سبزوار 40 دستگاه آمبولانس به صورت شبانه روزي فعال هستند كه حدود 30 درصد اين ناوگان بر مبناي استانداردهاي جهاني فرسوده است و بايد نوسازي شود.
دكتر شريفان با بيان اينكه بيشترين حوادث جاده اي كشور در 10 سال گذشته در شهريورماه رخ داده و بطور ميانگين روزانه 66 نفر در آن جان باخته اند، گفت: تمهيدات مناسبي براي كاهش تلفات و مصدومان ماه آخر تابستان پيش بيني شده است.
مدير مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي سبزوار گفت: علاوه بر پايگاههاي موجود، پنج آمبولانس اورژانس 115 ديگر در ايام تعطيلات اعياد قربان و غدير و روزهاي تاسوعا و عاشورا در منطقه غرب خراسان رضوي افزوده مي شود.
وي اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال 52 هزار و 650 تماس با اورژانس برقرار شد كه منجر به 11 هزار و700 ماموريت و اعزام آمبولانس و ارائه خدمت به 13 هزار و 55نفر در شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن شد.
26 مركز اورژانس شهري و روستايي با 29 دستگاه آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، يك دستگاه موتورآمبولانس و يك بالگرد خدمات درماني را در شهرستان سبزوار به هموطنان ارائه مي كنند.
سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
8145/7495/5132