۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82994983
T T
۰ نفر
حكیم: وظیفه ما ایستادن در كنار جمهوری اسلامی ایران است

بغداد – ایرنا - 'سید عمار حكیم' رهبر جریان حكمت ملی عراق در واكنش به فشارهای اقتصادی آمریكا به ایران گفت: ایران عمق استراتژیك عراق است و وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در كنار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، حكیم در اظهاراتی در نشست اخیر نخبگان، نمایندگان و مسوولان جریان حكمت ملی عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار، تحریم و موجی است كه اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده است.
وی در این سخنان كه روز چهارشنبه در فضای مجازی عراق منعكس شده است، رهبر جریان حكمت ملی عراق تاكید كرد: در بحران جمهوری اسلامی ایران عراق باید راه تنفسی برای جمهوری اسلامی ایران باشد، چرا كه این كشور در كلیه بحران ها كنار ما ایستاد.
حكیم گفت كه شخص وی به عنوان یك سیاستمدار عراقی خود را ملزم به تلاش هر چه بیشتر در راستای نزدیك كردن رویكردها و كاهش فشارها از طریق همكاری جامعه بین الملل و جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی گفت: داشتن حدود 1300 كلیومتر مرز مشترك و منافع، ارتباط ها و وابستگی های موجود میان دو كشور ایران و عراق از جمله دلایلی است كه نمیتوان به آن بی توجه بود.
رهبر جریان حكمت ملی عراق ابراز اطمینان كرد كه جمهوری اسلامی ایران با توجه به حكمت و هوشمندی رهبری آن بر این بحران نیز پیروز خواهد شد.
دولت آمریكا سالهاست در اقداماتی یكجانبه كشورهای مخالف سیاست های مداخله جویانه اش را مورد تحریم قرار می دهد و سایر كشورها را نیز وادار می كند به این تحریم های ظالمانه تمكین كنند در غیر این صورت با تحریم های دیگری مواجه می شوند.
اتحادیه اروپا، روسیه و چین و بسیاری دیگر از كشورها در هفته های اخیر مخالفت صریح خود را با تحریم های یكجانبه آمریكا اعلام و بر ضرورت پایبندی و اجرای برجام تاكید كرده اند.
خاورم*4*380**