۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82995061
T T
۰ نفر
تفاوت ايرنا با ساير خبرگزاري ها، انتشار اخبار مهم و موثق است

تبريز - ايرنا - فرماندار شهرستان تبريز با تاكيد بر اهميت و جايگاه ويژه خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، گفت: تفاوت ايرنا با ساير خبرگزاري ها، انتشار اخبار مهم، موثق و در سطح حرفه اي است.

عليار راستگو روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاري ايرنا تبريز، با قدرداني از زحمات و تلاش هاي خبرنگاران اين خبرگزاري در پوشش به موقع و حرفه اي اخبار، افزود: ايرنا همواره در كنار نظام و دولت تدبير و اميد گام هاي مهم و اساسي براي ارايه دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دولت برداشته كه به همين دليل مخاطبان اين مجموعه بسيار فراتر و وسيع تر است.
وي از خبرنگاري به عنوان يكي از شغل هاي سخت و پيچيده ياد كرد كه نگرش هاي حرفه اي بايد سرلوحه فعاليت هاي اين قشر قرار بگيرد.
راستگو با تاكيد بر اينكه اخبار و گزارش هاي خبري بايد جامع الاطراف باشد، اضافه كرد: بايد توجه داشت كه انتشار اخبار موثق كه مورد اعتماد مردم باشد موجب اعتماد سازي آحاد مردم به نظام مي شود.
وي با اشاره به شرايط ويژه كشور، اظهار داشت: در حال حاضر نظام جمهوري اسلامي در فضاي داخلي و خارجي با مشكلاتي مواجه است و دشمنان تلاش هاي وافري براي ضربه زدن به نظام مي كنند كه مقابله با اين توطئه ها وحدت دروني و انسجام بين مردم و مسئولان را مي طلبد.
راستگو، نقش رسانه هاي گروهي در اين شرايط را بسيار حساس و ويژه خواند و افزود: خبرنگاران بايد در چنين وضعتي به انتشار و توليد اخبار اميدبخش و آرام بخش اهتمام جدي كنند تا نگراني هاي كذايي در زندگي مردم محو شود.
وي اضافه كرد: در عين حال رسانه ها بايد نسبت به انعكاس كمبودها و نارسايي ها نيز توجه كرده و انتقادهاي سازنده و راهگشايي ارايه دهند.
فرماندار تبريز با بيان اينكه منافقين به دليل شرايط ويژه كشور از هر گونه اقدام عليه نظام و ملت دريغ نمي كنند، يكي از شگردهاي اين گروهك تروريستي را ايجاد تفرقه بين مردم و مسئولان و نيز نشان دادن چهره غيرواقعي از وضع اقتصادي كشور بيان كرد.
3038/6183