۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 82995668
T T
۰ نفر
خبرنگاران براي پي گيري مطالبات مردمي تلاش كنند

رشت - ايرنا- فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران بايد براي پي گيري مطالبات مردمي تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد محمد احمدي غروب روز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت تجليل از خبرنگاران در فرمانداري شهرستان رشت جامعه خبرنگاران را يك ظرفيت دانست و افزود: خبرنگاران فعال در گيلان از جمله شهرستان رشت همواره در عرصه هاي مختلف از جمله بحران برف و حوادث ديگر در بيان مشكلات مردمي به مديران و كمك در تسريع خدمات رساني به مردم نقش آفريني كردند كه بايستي از اين ظرفيت آنها به خوبي بهره گرفت.
وي ارتباط بين خبرنگاران و مديران را براي رفع مشكلات و پي گيري مطالبات مردمي حايز اهميت عنوان و تصريح كرد: مديران بايستي پاسخگوي خبرنگاران باشند، البته اگر چه شفافيت مهم است اما در برخي موارد بايستي مصلحت را مورد توجه قرار داد.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به شرايط موجود خاطر نشان كرد: براي پيشبرد اهداف نظام، انقلاب اسلامي و دولت هيچ راهي جز مقاومت، همدلي و همزماني نداريم و همه بايستي براي تحقق اهداف متحد باشيم.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اين برهه از زمان بيان داشت: اصحاب رسانه بايستي با انعكاس خبرها اميد و نشاط را در جامعه تزريق كنند.
وي با اشاره به آمار فعاليت 176 نشريه، 113 پايگاه و يكصد دفتر سرپرستي در استان گيلان اظهار داشت: 70 درصد اين نشريه ها ، پايگاه ها و دفتر سرپرستي در رشت مستقر است كه مي تواند ظرفيت خوبي براي اين كلانشهر باشد.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري درباره موضوع انتخاب شهردار براي كرسي مديريت شهري كلانشهر رشت تصريح كرد: اعضاي شورا بايستي با خرد جمعي و مشورت ها، شهرداري را براي رشت انتخاب كنند كه به فكر توسعه اين كلانشهر باشد.
احمدي درباره وظيفه نظارتي فرمانداري و موضوع مربوط به مصوبات شوراي اسلامي اظهار داشت: ما كاري نمي كنيم كه مطابق ميل مردم باشد يا اين كه نباشد، ما بر اساس قانون عمل مي كنيم.
وي در پايان اين جلسه از خبرنگاران قدرداني كرد.
هفدهم مردادماه سال 1377، شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي حين انجام وظيفه اطلاع رساني به دست گروهك تروريستي طالبان در مزار شريف افغانستان به شهادت رسيد و به همين مناسبت اين روز از سوي شوراي فرهنگ عمومي به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شده است.
7286 /6030