۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۱۷
کد خبر: 82995737
T T
۰ نفر
بیان واقعیت ها ازسوی خبرنگاران، دشمن را ناكام می گذارد

اردبیل- ایرنا - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین وظیفه خبرنگاران امروز دادن امیدواری كاذب به مردم نیست بلكه بیان واقعیت ها و پیشرفت های واقعی جامعه ایران است.

به گزارش ایرنا ، سردار رمضان شریف ، شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل افزود: همین كه فعالان اطلاع رسانی وضعیت كشور در چند دهه قبل را در عرصه های مختلف با زمان كنونی مقایسه كنند در حقیقت توانسته اند با انعكاس پیشرفت های به دست آمده و بیان واقعیت ها دشمنان این مرز و بوم را ناامید و مردم ایران را بیش از پیش به آینده امیدوار كنند.
وی تشریح كرد: امپراطوری رسانه ای غرب به سركردگی آمریكا 90 درصد از محتوای تولیدی خود را از بعضی خبرها ، مصاحبه ها و گفت و گوهای طرح شده در درون ایران تامین می كند كه این موضوع ناشی از پایین بودن سواد رسانه ای بعضی مدیران و مسئولان است.
او افزایش سواد رسانه ای مدیران را در جلوگیری از دادن سوژه های منفی خبری به رسانه های بیگانه و معاند موثر دانست و خاطرنشان كرد: باید با تمرین مستمر راه این گونه سواستفاده ها را بر دشمنان ببندیم.
سخنگوی سپاه در ادامه سخنان خود سرمایه های اجتماعی را بزرگترین و اصلی ترین عامل ماندگاری یك نظام ذكر كرد و گفت: پیروزی ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و سایر عرصه های حساس بعداز انقلاب ناشی از همین عامل بود.
سردار شریف با بیان اینكه سرمایه اجتماعی یعنی اینكه مردم جامعه به آنچه بزرگان و رهبران نظام درباره یك موضوع می گویند یقین ، باور و وثوق دارند، افزود : یكی از اهداف امپراطوری رسانه ای دشمن تضعیف و نابودی همین داشته ارزشمند در جامعه ایران بوده و در این ارتباط تلاش های زیادی كرده است.
او گفت: دشمن چند سالی است كه به خوبی به اهمیت این سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی آگاه شده و با توسل به شیوه های مختلف سعی دارد آن را تضعیف و یا از بین ببرد و اكنون این وظیفه مهم بر دوش سربازان عرصه جنگ نرم یعنی خبرنگاران و فعالان رسانه ای می باشد كه با بیان واقعیت های موجود هرگونه خبر كذب و شایعه را در جامعه خنثی كنند.
او با بیان اینكه دشمن در همه زمینه ها از این ملت با بصیرت و پیرو ولایت شكسته خورده، ادامه داد: در عرصه رسانه ای دارای ضعف هایی هستیم و نتوانسته ایم آنگونه كه باید با هجمه ها ، جوسازی ها و تبلیغات دروغین امپراطوری رسانه ای مقابله كنیم.
سردار شریف گفت: تجربه سال های گذشته نشان می دهد مردم ،مدیران و مسئولان كشور در بزنگاه های مختلف و هر زمان كه احساس می شود با كنار گذاشتن سلایق و اختلاف نظرها علیه دشمن متحد شده و آن را شكست داده و مایوس كرده اند و اكنون نیز كه دشمن قصد ضربه زدن بر این كشور با اعمال فشارهای اقتصادی و ایجاد جنگ روانی در فضای رسانه ای را دارد با هوشیاری خبرنگاران آگاه همه این توطئه ها خنثی خواهد شد.
در این مراسم كه در سالن ولایت اردبیل برگزار شده بود از افراد برتر در جشنواره مطبوعات و فعالان رسانه این استان با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.
6019/6016