۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82997905
T T
۰ نفر
بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن كریم برگزار شد

تهران- ایرنا- شركت كنندگانِ بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن كریم به مدت دو هفته در 100 ساعت برای آموزش به دانشجویان علاقه مند روخوانی، روان خوانی و تجوید قرآن دوره خواهند دید.

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه ایرنا ، در طرح ملی دانشجو معلم قرآن كریم كه به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور برگزار شده است، بیش از 50 دانشجوی پذیرفته شده در سه مرحله آزمون شفاهی، كتبی و مصاحبه آموزش‌ های لازم را خواهند دید.
زهرا نقی‌ زاده رییس مركز فعالیت ‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور در این باره گفت: رسالت طرح دانشجومعلم قرآن كریم نهضت قرآن ‌آموزی است. فقر سواد قرآنی در دانشگاه‌ ها به گونه ‌ای است كه گریبان دانشجویان تا مقاطع بالاتر حتی تا دكتری را گرفته است. سال 1384 به این نتیجه رسیدیم كه شاه ‌كلید رفع این مشكل و افزایش سطح سواد قرآنی دانشجویان، حضور خود دانشجویان در دانشگاه‌ها است و با آموزش دانشجویان مستعد و علاقه‌مند می‌توان سایر دانشجویان را هم به وسیله این‌ها آموزش داد؛ لذا مركز دانشجومعلم قرآن كریم در سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور تاسیس شد.
نقی‌ زاده گفت: تاكنون بیش از هزار نفر در دوره‌های طرح ملی دانشجو معلم قرآن كریم شركت كرده‌اند و حدود 700 نفر از این افراد موفق به دریافت مدرك دانشجو معلم قرآن شدند. اكنون تعدادی از این افراد در دانشكده‌ها و خوابگاه‌ها به آموزش قرآن به دانشجویان می‌پردازند.
وی افزود: در كنار برگزاری دوره‌های دانشجو معلم قرآن كریم دوره‌هایی دیگری ویژه دانشجو معلمان قرآن مانند «دوره دانشجو خبرنگار قرآنی»، «دوره دانشجومتدبر قرآنی» و «دوره دانشجومتكلم قرآنی» برگزار می‌شود تا دانشجو معلمان بتوانند در این زمینه‌ ها هم توانمندی بیشتری كسب كنند.
در ادامه نیز مهدی اسماعیلی مدیر پژوهشی سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور و مسوول برگزاری این طرح با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: پیش از برگزاری این دوره، دانشجویان طی سه مرحله آزمون شفاهی، كتبی و مصاحبه ارزیابی شدند و آن‌هایی كه سطح خوب و عالی داشتند به این دوره دعوت شدند.
*9283**1601**