۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹
کد خبر: 82998106
T T
۰ نفر
ساخت و سازهای غیرمجاز پردیس تخریب می شود

تهران-ایرنا- دادستان شهرستان پردیس از شروع مجدد تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در 2 ماه آینده در این شهرستان خبر داد.

علیرضا آقاجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه ساخت و سازهای غیر مجاز معضل اصلی این شهرستان است، اظهارداشت: سال گذشته تعدادی از مالكان ساخت و سازهای غیرمجاز اخطارهایی دریافت كرده اند كه در 2 ماه آینده تخریب خواهند شد.
دادستان شهرستان پردیس با اشاره به كاهش ساخت و سازهای در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین زمان خاطر نشان كرد: طی جلساتی كه با روسای ادارات جهاد كشاورزی، منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و شركت عمران داشتیم اعلام شد، مسولیت تصرف، تجاوزو یا تعدی به هر زمینی بر عهده روسای ادارات یاد شده خواهد بود.
آقاجری عنوان كرد: ساخت وساز‌های غیرمجاز بیشتر در محدوده خارج از شهر در مناطق سنجریون، ترقیون، خجیر و كرشت انجام شده كه در لیست تخریب‎های ما قرار دارند.
وی با اشاره به نحوه ساخت و ساز غیر مجاز خاطر نشان كرد: متخلفان در ابتدا دور زمین دیوار می‌كشند وقتی واكنشی از سوی ما نمی بینند دیوار را بلند تر كرده و چند درخت هم می‌كارند، پس از هزینه كردن آنها بنا را تخریب می‌كنیم.
دادستان شهرستان پردیس با اشاره به اینكه فساد مالی را نمی‌توان منكر شد اظهار داشت: برای مبارزه با فساد مالی، كار گروهی متشكل از سپاه، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و دادستان تشكیل و كار بر روی چند پرونده آغاز شده است بطوریكه مردم باید شاهد مجازات متخلفان باشند تا اعتمادشان به دستگاه قضا بیشتر شود.
وی همچنین با اشاره به آمار كشفیات كالاهای قاچاق اظهار داشت: انبارهای فراوانی در این منطقه وجود دارد كه محل نگهداری كالای قاچاق است كه امسال كشفیات زیادی در این خصوص داشتیم.
دادستان شهرستان پردیس با اشاره به مشكلات قضایی موجود افزود: در این شهرستان اداره تعزیزات و پزشكی قانونی نداریم و مردم این محدوده در صورت نیاز به این مراكز باید به پزشكی قانونی تهرانپارس كه بسیار شلوغ است مراجعه كنند.
آقاجری با بیان اینكه پزشكی قانونی بازوی ما در پرونده‌های قضایی هستند گفت: رئیس پزشكی قانونی كل استان تهران برای راه اندازی چنین مركزی در این شهرستان به ما قول مساعد داده است.
وی در خصوص تعامل بین ادارات شهرستان برای ساخت پزشكی قانونی عنوان كرد: شهرداری بومهن و پردیس و شركت عمران برای تامین محل پزشكی قانونی اعلام آمادگی كردند كه به دنبال فضای مناسب برای ساختمان پزشكی قانونی هستیم.
دادستان شهرستان پردیس با اشاره به خدمات قضایی الكترونیك اظهار داشت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است بطوریكه در سامانه 'سنا' ابلاغ‌ها دعوت نامه‌ها، و اخطاریه‎ها به صورت الكترونیكی ارسال می‌شود.
شهرستان پردیس با 138 هزار نفر جمعیت در شرق استان تهران واقع شده و از شرق با دماوند و از غرب با تهران مرز مشترك دارد.
تهرام/9441//1348