۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82998458
T T
۰ نفر

20 روستاي گناباد درگير تنش آبي اند

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82998458
20 روستاي گناباد درگير تنش آبي اند

گناباد- ايرنا- رئيس اداره آب و فاضلاب روستايي گناباد گفت: 20 روستاي اين شهرستان به دليل استمرار معضل خشكسالي با تنش و بحران آب مواجه هستند و با تانكر آبرساني مي شوند.

به گزارش ايرنا عليرضا فخار طبسي روز يكشنبه در نشست خبري افزود: با وجود كمبود منابع آبي، استفاده از آب شرب براي مصارف دام و طيور و فضاي سبز و بخش كشاورزي از مشكلات مهم اين بخش است.
وي ادامه داد: با وجودي كه اولويت ما تامين آب شرب روستاييان است، ولي با توجه به نقش مهم دام و طيور در اقتصاد روستاييان، با افزايش آبرساني به دنبال كاهش اين معضل در كوتاه مدت هستيم ولي در بلندمدت بايد به اين مساله توجه اساسي داشت چون استمرار آن، آبرساني به مناطق روستايي را با مشكل رو به رو مي كند.
رئيس آب و فاضلاب روستايي گناباد، نصب نشدن شمارشگر بر آب مصرفي فضاهاي سبز مناطق روستايي را از ديگر معضلات اين بخش برشمرد و گفت: اگر دهياران نسبت به اين امر اقدام كنند، شمارشگر به صورت رايگان براي آنان نصب مي شود.
وي گفت: برخي روستاها با هزينه هاي گزاف با تانكر آبرساني مي شوند، حال آنكه اگر همين هزينه ها صرف احيا و مرمت قناتها و چشمه ها شود، بازدهي بيشتري دارد.
فخار طبسي گفت: 71.5 درصد مشتركان آب و فاضلاب روستايي گناباد الگوي مصرف را رعايت مي كنند و حدود 61 درصد مجموع مصرف آب در اين مناطق مربوط به مشتركاني است كه اين الگو را مراعات نمي كنند.
از مجموع 19 هزار و 624 مشترك آب و فاضلاب روستايي در 75 روستاي گناباد 17 هزار و 716 نفر مشتركان مسكوني و بقيه غيرمسكوني هستند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد قرار دارد.
2095/5132