۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1687
کد خبر: 83376397
T T
۲ نفر

۱۰ روستای گناباد با تانکر آب رسانی می شود

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83376397
۱۰ روستای گناباد با تانکر آب رسانی می شود

گناباد- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: ۱۰ روستای این شهرستان به دلیل استمرار خشکسالی و کمبود منابع آبی در تابستان سال جاری با تانکر آب رسانی می شود.

علیرضا فخار طبسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ روستای گناباد در تابستان سال گذشته با تانکر آب رسانی می شد ولی بارشهای مطلوب ابتدای امسال موجب شد که ۱۰ روستا در شرایط مطلوبی قرار بگیرند ولی این ۱۰ روستا همچنان با تنش و محدودیت آبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: به دلیل نبود تانکر بخش دولتی از تانکرهای بخش خصوصی برای آبرسانی به روستاها استفاده می شود که این مساله هزینه های زیادی به دنبال دارد به طوری که طی یک سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال برای آب رسانی و رفع کمبود منابع آبی روستاهای گناباد هزینه شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: اگر هزینه های گزاف آب رسانی با تانکر به روستاها صرف احیاء و مرمت قنوات و چشمه ها شود بازدهی مطلوب و پایدارتری به دنبال دارد و دست اندرکاران ذیربط و روستائیان باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند.
فخار طبسی افزود: ۷۱.۵ درصد مشترکان آب و فاضلاب روستایی گناباد الگوی مصرف را رعایت می کنند و حدود ۶۱ درصد مجموع مصرف آب در این مناطق مربوط به مشترکانی است که این الگو را مراعات نمی کنند.
وی مصرف آب شرب روستا برای مصرف دام را از جمله مشکلات این بخش ذکر کرد و ادامه داد: با وجودی که اولویت ما تامین آب شرب روستائیان است ولی با توجه به نقش مهم دام و طیور در اقتصاد روستائیان، با افزایش آب رسانی به دنبال کاهش این معضل در کوتاه مدت هستیم و در بلندمدت باید به این مساله توجه اساسی داشت چون استمرار آن، آب رسانی به مناطق روستایی را با مشکل رو به رو می کند.
از مجموع ۱۹ هزار و ۶۲۴ مشترک آب و فاضلاب روستایی در ۷۵ روستای گناباد ۱۷ هزار و ۷۱۶ نفر مشترکان مسکونی و بقیه غیرمسکونی هستند.

۲۰۹۵/‏۱۹۲۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha