۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82998856
T T
۰ نفر

گمرك شرایط واردات طلا، ارز و طلای خام را اعلام كرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82998856
گمرك شرایط واردات طلا، ارز و طلای خام را اعلام كرد

تهران- ایرنا- گمرك جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمركات اجرایی كشور ورود طلا، ارز و طلای خام به كشور را منوط به اخذ مجوز از بانك مركزی و تشریفات گمركی مجاز اعلام كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از گمرك، در این بخشنامه ترخیص كالاهای وارداتی با رویه بانكی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.
براساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسكناس به داخل كشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانك مركزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین در خصوص انجام تشریفات گمركی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.
واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانك مركزی و رعایت انجام تشریفات تشریفات گمركی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.
بر این اساس واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانك مركزی و رعایت تشریفات گمركی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس سیاست جدید ارزی دولت كه به تصویب هیات وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسكناس ارز و طلای خام به كشور توسط صرافی ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانك مركزی و رعایت تشریفات گمركی مجاز است؛
همچنین با تصمیم دولت واردات طلای خام از پرداخت تعرفه گمركی و ارزش افزوده نیز معاف شد.
اقتصام**9132*2025
۰ نفر