۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82998983
T T
۰ نفر

ساعات كار ادارات خراسان شمالي به روال عادي بازگشت

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82998983
ساعات كار ادارات خراسان شمالي به روال عادي بازگشت

بجنورد- ايرنا- ساعت كاري دستگاه هاي اجرايي و ادارات خراسان شمالي با دستور استاندار به روال گذشته بازگشت و از فردا كارمندان ساعت هفت و 30 دقيقه حاضري مي زنند.

به گزارش ايرنا، با خنك شدن هوا و عبور از مشكل در توليد برق، ساعت كاري ادارات استان خرااسن شمالي كه در سه شنبه 19 تيرماه امسال يك ساعت به جلو كشيده شده بود، به روال گذشته بازگشته است.
با توجه به مصوبه هيات وزيران در باره تنظيم ساعت كاري ادارات با توجه به شرايط خاص آب و هوايي و لزوم مديريت مصرف برق و با ابلاغ استاندار به تمام دستگاه هاي اجرايي، مراكز آموزشي و پژوهشي، بانك ها، شهرداري ها و نهادهاي عمومي استان به استثناي مراكز درماني و خدمات رسان، از 6 صبح تا 13 و 30 دقيقه تعيين شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: با خنك شدن هوا در روزهاي اخير ميزان مصرف برق در استان 7 درصد كاهش يافته است.
عليرضا صبوري اظهار داشت: از نظر اين شركت بازگشت ساعت كاري ادارات به روال گذشته هيچ مشكلي ندارد.
وي افزود: اين شركت 345 هزار مشترك دارد كه با احتساب كارخانه هاي ريخته گري اسفراين، آلوميناي جاجرم سيمان بجنورد و پتروشيمي مصرف كل برق استان 320 مگاوات است.
وي گفت: با اجراي طرح تغيير ساعت اداري، ميزان مصرف برق استان در اوج مصرف به طور چشمگيري كاهش يافت.
صبوري گفت: با گرم شدن هوا، ميزان مصرف برق در زمان پيك روز 20 تيرماه به 57 هزار و 91 مگاوات در سطح كشور رسيده است كه اين ميزان در خراسان شمالي 350 مگاوات به ثبت رسيده است.
وي با بيان اينكه علت افزايش مصرف برق، استقبال هجوم واره مردم به استفاده از سيستم ها و تجهيزات سرمايشي است افزود: با وجود افزايش ميزان مصرف، مشكلي در تامين برق ايجاد نشد و شبكه توزيع برق در استان پايدار است اما از مشتركان درخواست مي شود مصرف برق را مديريت كنند و در آن صرفه جويي داشته باشند.
مديرعامل توزيع نيروي برق خراسان شمالي با اشاره به افزايش چشمگير ميزان مصرف برق در تابستان و فصل گرما اظهار داشت: 20 هزار مگاوات از مصرف برق در سطح كشور مربوط به سيستم هاي سرمايشي است كه اين رقم بالايي است.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور قرار دارد.
7185/ 6042